Witam,
przymierzamy się do udziału w przetargu na szkolenie osób bezrobotnych. Zamawiający w specyfikacji zawarł zestaw poniższych kryteriów:
- Zakres i jakość oferowanych programów szkoleń, w tym wykorzystywanie standardów kwalifikacji
zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych
prowadzonych przez ministra 5
- Kwalifikacje kadry dydaktycznej 5
- Dostosowanie ilości i jakości pomieszczeń oraz wyposażenia w sprzęt i pomoce dydaktyczne do
potrzeb określonego szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i
nauki 5
- Nadzór wewnętrzny służący podnoszeniu jakości prowadzonego szkolenia 5
- Posiadanie przez wykonawce certyfikatu jakości usług lub rekomendacji i referencji 10
- Sposób sprawdzania efektów szkolenia 5
- Rodzaj dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji 5
- Koszty szkolenia 20
- Zaangażowanie wykonawcy w pozyskiwanie miejsc pracy dla przeszkolonych osób 20
- Ocena dotychczasowej współpracy 20
Wyłącznie kryterium ceny jest precyzyjne - im niższa tym lepiej. Natomiast do pozostałych kryteriów wskazano, iż "Ocena ofert w pozostałych kryteriach nastąpi na podstawie indywidualnej oceny komisji
przetargowej."
Wątpliwości budzi w jaki sposób Komisja będzie podchodziła do oceny tych kryteriów - możliwa jest tutaj bardzo subiektywna ocena, a całe postepowanie może być niesprawiedliwe. Zastrzeżenia budzi zwłaszcza ostatni punkt - ocena dotychczasowej współpracy - 20 punktów, których z góry wiemy, że nie zdobędziemy gdyż dla tego urzędu wcześniej nie pracowaliśmy.
Czy takie kryteria oceny są zgodne z prawem? Czy nie jest to złamanie par 7.1 i 36.1.16?
co teraz powinniśmy zrobić - oczywiście na podstawie par 38.1 możemy żądać wyjaśnień - ale czy możemy żądać od Zamawiającego aby precyzyjnie wskazał jak będzie dokonywał tej oceny? i co z tym ostatnim kryterium - czy możemy żądać aby zostało ono zlikwidowane - takie kryterium oznacza, że oferenci w tym postępowaniu nie są traktowani równo..
Czy mogę liczyć na pomoc forumowiczów w tej sprawie?
Pozdrawiam.
Nieprecyzyjne kryteria oceny
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 07 sty 2010, 23:02
Takie kryteria oceny ofert oznaczają "zamawiający zastrzega sobie swobodny wybór wykonawcy zamówienia".
Ewidentnie kwalifikują się na odwołanie. Zadawanie pytań niewiele niewiele tu pomoże - zamawiający w SIWZ zapisał, że będzie oceniał oferty nie tylko subiektywnie ale i w oparciu o nieprecyzyjny opis. Cóż bowiem oznacza "ocena dotychczasowej współpracy" i jakie dokumenty należy przedłożyć do tej oceny? Z kim ta współpraca miała być? Tylko z tym zamawiającym?
Ewidentnie kwalifikują się na odwołanie. Zadawanie pytań niewiele niewiele tu pomoże - zamawiający w SIWZ zapisał, że będzie oceniał oferty nie tylko subiektywnie ale i w oparciu o nieprecyzyjny opis. Cóż bowiem oznacza "ocena dotychczasowej współpracy" i jakie dokumenty należy przedłożyć do tej oceny? Z kim ta współpraca miała być? Tylko z tym zamawiającym?
WOW... to wygląda ja nowy tryb... taka wolna ręka w przetargu nieograniczonym... chciałbym zobaczyć to co będzie się działo po otwarciu ofert - a dokładnie rzecz biorąc kto to będzie wszystko przeliczał
Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, 7:09 przez David, łącznie zmieniany 1 raz.