Nieprecyzyjne kryteria oceny

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
kotwiczy
Posty: 1
Rejestracja: 10 sty 2011, 16:29

Post autor: kotwiczy » 10 sty 2011, 16:39

Witam,

przymierzamy się do udziału w przetargu na szkolenie osób bezrobotnych. Zamawiający w specyfikacji zawarł zestaw poniższych kryteriów:

- Zakres i jakość oferowanych programów szkoleń, w tym wykorzystywanie standardów kwalifikacji
zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych
prowadzonych przez ministra 5
- Kwalifikacje kadry dydaktycznej 5
- Dostosowanie ilości i jakości pomieszczeń oraz wyposażenia w sprzęt i pomoce dydaktyczne do
potrzeb określonego szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i
nauki 5
- Nadzór wewnętrzny służący podnoszeniu jakości prowadzonego szkolenia 5
- Posiadanie przez wykonawce certyfikatu jakości usług lub rekomendacji i referencji 10
- Sposób sprawdzania efektów szkolenia 5
- Rodzaj dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji 5
- Koszty szkolenia 20
- Zaangażowanie wykonawcy w pozyskiwanie miejsc pracy dla przeszkolonych osób 20
- Ocena dotychczasowej współpracy 20

Wyłącznie kryterium ceny jest precyzyjne - im niższa tym lepiej. Natomiast do pozostałych kryteriów wskazano, iż "Ocena ofert w pozostałych kryteriach nastąpi na podstawie indywidualnej oceny komisji
przetargowej."

Wątpliwości budzi w jaki sposób Komisja będzie podchodziła do oceny tych kryteriów - możliwa jest tutaj bardzo subiektywna ocena, a całe postepowanie może być niesprawiedliwe. Zastrzeżenia budzi zwłaszcza ostatni punkt - ocena dotychczasowej współpracy - 20 punktów, których z góry wiemy, że nie zdobędziemy gdyż dla tego urzędu wcześniej nie pracowaliśmy.

Czy takie kryteria oceny są zgodne z prawem? Czy nie jest to złamanie par 7.1 i 36.1.16?

co teraz powinniśmy zrobić - oczywiście na podstawie par 38.1 możemy żądać wyjaśnień - ale czy możemy żądać od Zamawiającego aby precyzyjnie wskazał jak będzie dokonywał tej oceny? i co z tym ostatnim kryterium - czy możemy żądać aby zostało ono zlikwidowane - takie kryterium oznacza, że oferenci w tym postępowaniu nie są traktowani równo..

Czy mogę liczyć na pomoc forumowiczów w tej sprawie?

Pozdrawiam.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 10 sty 2011, 19:27

Oczywiście proponuję zwrócić się do Zamawiającego co autor miał na myśli, on będzie wiedział najlepiej, mam swoje przypuszczenia, jednak nie będę o nich pisał, proszę zwrócić się do źródła, być może popełnili gafę, i zorientują się po waszym zapytaniu.

KopiaOferty
Posty: 13
Rejestracja: 07 sty 2010, 23:02

Post autor: KopiaOferty » 17 sty 2011, 20:31

Takie kryteria oceny ofert oznaczają "zamawiający zastrzega sobie swobodny wybór wykonawcy zamówienia".
Ewidentnie kwalifikują się na odwołanie. Zadawanie pytań niewiele niewiele tu pomoże - zamawiający w SIWZ zapisał, że będzie oceniał oferty nie tylko subiektywnie ale i w oparciu o nieprecyzyjny opis. Cóż bowiem oznacza "ocena dotychczasowej współpracy" i jakie dokumenty należy przedłożyć do tej oceny? Z kim ta współpraca miała być? Tylko z tym zamawiającym?

David
Posty: 36
Rejestracja: 20 sty 2011, 10:07

Post autor: David » 20 sty 2011, 11:23

WOW... to wygląda ja nowy tryb... taka wolna ręka w przetargu nieograniczonym... chciałbym zobaczyć to co będzie się działo po otwarciu ofert - a dokładnie rzecz biorąc kto to będzie wszystko przeliczał :-)
Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, 7:09 przez David, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ