Masz rację.
W przypadku, gdy w ofercie są błędy na tyle istotne, że kwalifikują ja do odrzucenia to nie ma o czym rozmawiać. Jednak co będzie jak w ofercie są np. błędy rachunkowe, które zamawiający powinien poprawić i tego nie zrobił?
Przykład:
Zamawiający żądał podanie ceny jednostkowej za 1 samochód i w formuarzu do wypełnienia dał coś takiego:
Samochód osobowy - 10 kpl x _____ = _____
Wykonawca wstawił w formularzu
Samochód osobowy - 10 kpl x 100 000 = 80 000
Oczywiście wykonawca wygrał, bo kolejna oferta była na kwotę 90 000

Zamawiający odebrał samochody i fakturę, gdzie wykonawca już się nie pomylił

Zamawiający żąda dostawy 10 kpl aut za łączną kwotę 80 000, a wykonawca twierdzi, że w ofercie cena jednostkowa była 100 000 za auto i jak był błąd to zamawiający powinien go poprawić

* to nie był ryczałt
