Zmiana terminu otwarcia ofert

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
wisewa11
Posty: 22
Rejestracja: 10 gru 2010, 12:49

Post autor: wisewa11 » 07 maja 2012, 11:14

Witam
Pierwotnie termin otwarcia ofert miał być jutro - 08.05.2012 r., natomiast otwarcie ofert zmienilam na dzień 11.05.2012. Dzisiaj dostałam ofertę przetargową z dniem otwarcia 08.05.2012 r. co w takim przypadku tą ofertę otwieram dopiero w dniu 11.05.2012 r.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 07 maja 2012, 11:16

Oczywiście otwierasz 11.05 nie inaczej, jak macie dane wykonawcy na kopercie to grzecznościowo można poinformować że jest zmiana TSO ze względu na..........., wówczas jeżeli coś dodano do SIWZ lub zmieniono, wykonawca może dosłać zmianę :)

wisewa11
Posty: 22
Rejestracja: 10 gru 2010, 12:49

Post autor: wisewa11 » 07 maja 2012, 12:46

1) Panie Januszu jeszcze mam zmartwienie, gdyż w SIWZ w opisie przygotowania ofert nie ujełam zapisu dotyczącego ZMIANY LUB WYCOFANIA OFERT zgodnie z art. 84

We wszystkich innych SIWZ mam taki zapis: " Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty przed upływem terminu składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty musi być oznaczone jak w pkt.10 oraz dodatkowo podpisane „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”. Wykonawca nie może wycofać oferty ani wprowadzić jakichkolwiek zmian w treści oferty po upływie terminu składania ofert"

a w tej SIWZ pechowo nie.

Proszę mi powiedzieć, czy zrobiłam błąd w przygotowaniu SIWZ

2) Jedna firma dzwoniła, że wysłała ofertę na 08.05.2012 i chce ją wycofać bo wyśle nową ofertę na 11.05.2012 r.
kazałam wysłac pismo o wycofanie oferty tej z 08.05.2012 r.
Prosze mi powiedzieć czy tą ofertę z 08.05.2012 r. nie otwartą odsyłam im czy zostawiam w aktach nie otwartą?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 07 maja 2012, 14:06

Wykonawca może zmienić ofertę  w następujący sposób:
•        złoży zamawiającemu oświadczenie o wycofaniu oferty i następnie złoży nową ofertę z wymaganym załącznikiem albo
•        złoży oświadczenie o zmianie treści oferty i w odrębnej kopercie przekaże zamawiającemu wymagany załącznik, który będzie stanowił integralną część złożonej oferty.
Jeżeli wykonawca zdecyduje się na drugi wariant, to powinien oznaczyć kopertę, w której będzie przekazany załącznik, w taki sam sposób jak oznaczył kopertę, w której znajduje się oferta.
Odnosząc się do kwestii możliwości zwrotu złożonej oferty, w związku ze złożeniem przez wykonawcę oświadczenia o wycofaniu oferty, wyjaśniam, że w mojej opinii jeśli wykonawca zwróci się do zamawiającego z wnioskiem o zwrot oferty, to zamawiający  powinien wykonawcy ofertę zwrócić.

wisewa11
Posty: 22
Rejestracja: 10 gru 2010, 12:49

Post autor: wisewa11 » 07 maja 2012, 15:00

DZIĘKUJĘ SERDECZNIE

ODPOWIEDZ