zamieszczenie ogłoszenia o udzieleniu zamówienia na portal

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
cillianes
Posty: 1
Rejestracja: 12 wrz 2007, 18:58

Post autor: cillianes » 12 wrz 2007, 19:51

Zgodnie z art.95 ust. 1 ustawy pzp, zamawiający niezwłocznie po zawarciu umowy zamieszcza ogłoszenie o udzieleniu zamówienia w BZP. Zgodnie z wykładnią - "niezwłocznie" czyli w następnym dniu roboczym po zawarciu umowy. Wszystko jest w porządku jeśli w postępowaniu zamawiający nie dopuścił skałdania ofert częściowych, ale w przypadku gdy są oferty częściowe a w związku z tym są równiez inne terminy zawarcia umów - często odległe od siebie nawet o kilka dni, to kiedy zamieścić ogłoszenie o udzieleniu zamówienia? Po podpisaniu każdej umowy z osobna czy po podpisaniu umów już na wszystkie części podając jako datę udzielenia zamówienia datę zawarcia ostatniej umowy. Mam tutaj wątpliwości. Dotychczas zamieszczałam ogłoszenie o udzieleniu zamówienia po podpisaniu ostatniej umowy, ale obawiam się że to może zostać zakwestionowane przez kontrolujących i może trzeba zamieszczać ogłoszenie na portalu uzp po zawarciu każdej umowy. Proszę o odpowiedź.

PiotrW
Posty: 2196
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 12 wrz 2007, 20:25

Ja interpretuję ten przepis dosłownie, to znaczy „niezwłocznie po podpisaniu umowy” – każdej umowy w postępowaniu częściowym. W postępowaniu częściowym zdarza się więc mi wysyłać więcej niż jedno ogłoszenie o zamówieniu jeśli umowy zawiera się w odstępach czasowych. Skoro zawarto jakąś umowę to nie sensu moim zdaniem, czekać miesiąc lub nawet dłużej aż będą zawarte wszystkie umowy z poszczególnych części, lepiej wypełnić obowiązek publikacyjny od razu. Teoretycznie kontroler może zakwestionować zwlekanie z zamieszczeniem ogłoszenia i potraktować to jako uchybienie, ale osobiście nie znam takiego przypadku.

ODPOWIEDZ