Witam mam pytanie odnosnie startowania w przetargu

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
Maciekxxx
Posty: 7
Rejestracja: 09 sty 2007, 8:40

Post autor: Maciekxxx » 09 sty 2007, 8:51

Witam
jestem w tej dziedzinie zielony wlasnie z kolegami zalozylismy firme uslugowa
chcemy startowac w przetargach na usługi z internetu uzyskalem kilka specyfikacji istotnych warunkow zamowienia
moje pytanie jest takie jak stworzyc dobra aoferte ?
oraz niejestem do konca pewien jak uzyskuje sie niektore dokumenty :
-np aktualna informacje z krajowego rejestru karnego
- zaswiadczenie o wpisie do ewidencji dzialalnosci gospodarczej (wiem ze bierze sie to w wom-ie wlasciwym dla lokalizacji firmy) ale moze np da sie to uzyskac droga elektroniczna
Podsumowujac :
prosil bym o pomoc jakas instrukcje jak to zrobic krok po kroku aby przygotowac dobrze oferte gdyz niechcial bym popelnic bledu gdy zdecyduje sie startowac pierwszy raz
Pozdrawiam
Maciek

PiotrW
Posty: 2196
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 09 sty 2007, 9:53

Informację z Krajowego Rejestru Karnego można uzyskać w Biurze Informacyjnym Krajowego Rejestru Karnego w Warszawie, ul. Zwycięzców 34 albo w Punktach Informacyjnych Krajowego Rejestru Karnego przy sądach powszechnych na terenie kraju. Niezbędne informacje, adresy, formularz podane są na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości w dziale o KRK. Oto link do tej podstrony: http://www.ms.gov.pl/krk/krk.shtml

Co do ewidencji działalności gospodarczej to jest ona prowadzona przez urząd gminy właściwy dla siedziby przedsiębiorcy.

Aby przygotować ofertę należy postępować zgodnie z poleceniami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Powinny tam być podane wszystkie dokumenty jakie należy przedłożyć, w jakiej formie, w jakim terminie i miejscu. Nie da się udzielić porady jak stworzyć kompleksowo dobrą ofertę gdyż zbyt wiele szczegółów wchodzi w grę i jeśli samodzielnie chce Pan przygotować się do przetargu to niewykluczone, że błędy Pan popełni, bo nawet doświadczonym się to zdarza. Najlepiej gdyby ktoś „na żywo” znając dokumenty przetargowe zamawiającego poprowadził Pana krok po kroku w przygotowaniu oferty i dopełnieniu spraw formalnych. Możliwe też, że warunki udziału w przetargu będą skonstruowane wadliwie i będzie Pan chciał skorzystać ze środków ochrony prawnej wymienionych w ustawie Prawo zamówień publicznych. Trzeba próbować, a na pewno wkrótce będzie Pan biegły w swojej dziedzinie w uczestnictwie w przetargach.

Marko
Posty: 276
Rejestracja: 10 paź 2006, 11:38

Post autor: Marko » 09 sty 2007, 9:54

Maciekxxx;789 pisze: prosil bym o pomoc jakas instrukcje jak to zrobic krok po kroku aby przygotowac dobrze oferte gdyz niechcial bym popelnic bledu gdy zdecyduje sie startowac pierwszy raz
Obawiam sie Maćku, że takiej instrukcji nikt nie jest w stanie napisać. Zbyt wiele przepisów trzeba przywołać, wiele z nich jest różnie interpretowanych a branża w której działasz jest dosyć specyficzna. Moja rada jest taka, żeby poszukać kogoś kto sie na tym zna (przynajmniej na jakiś czas) i w ramach zlecenia pomagał. Sam sobie nie dasz rady a na forum można by w ramach tej instrukcji spłodzić epopeje...

Maciekxxx
Posty: 7
Rejestracja: 09 sty 2007, 8:40

Post autor: Maciekxxx » 09 sty 2007, 11:59

dziekuje za odpowiedzi i rady - moje doswiadczenie w przetargach niejest az takie zerowe 2 lata temu zajmowalem sie przygotowywaniem ofert ale w innej brazy mianowicie w budownictwie a tu sa usługi generalnie spotkalem sie z opiniami ze najciezej jest przygotowac kosztorys ale od tego jest czlowiek moim zadaniem (na razie dopuki nie naucze sie robic kalkulacji) bedzie wyszukiwanie przetargow i kompletowanie dokumentow
to moze zapytam inaczej
wiem ze to pytanie moze wydac sie glupie ale ja wychodze z zalozenia ze kto pyta ten nie bladzi
czy macie moze jakies wskazowki odnosnie skompletowania dokumentow do takiego przetargu na usługi ?
dodam ze niemam cisnienia nie musze startowac naraz w wielu przetargach wystarczy ze skupie sie na kilku z dobrze przemyslanymi ofertami
moze jakies rady niby wszystko jest w siwz ale ja sie poprostu musze w to wdrozyc co doradzilibyscie poczatkujacemu :)

PiotrW
Posty: 2196
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 09 sty 2007, 12:30

To co zawsze warto mieć pod ręką to:
1. aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
2. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
3. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

Te dokumenty praktycznie zawsze są wymagane w przetargach i warto je mieć aktualne żeby nie tracić czasu starając się o nie zwłaszcza, że teraz są możliwe naprawdę krótkie terminy na złożenie oferty.

Lukas
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2007, 17:14

Post autor: Lukas » 15 maja 2007, 21:41

Jeśłi w SIWZ nie ma informacji o dolaczeniu tych dokumentow do oferty, a jedynie oświadczenie (wg załączonego wzoru zał.nr 4)o spełnieniu warunków z art.22 ust.1
ustawy.
Wystarczy podpisac to oswiadczenie czy trzeba dolaczyc dokumenty ze skarbowki, ZUS /nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie
art.24 ust.1 i 2 cyt.Prawo zamówień publicznych,/?

PiotrW
Posty: 2196
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 16 maja 2007, 7:40

Jeżeli zamawiający nie żąda złączenia do oferty odpowiednich dokumentów to znaczy, że zadowoli się tylko oświadczeniem. Ustawa Pzp wyraźnie dopuszcza możliwość nie żądania dokumentów jeżeli wartość zamówienia nie przekracza progów unijnych.

Lukas
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2007, 17:14

Post autor: Lukas » 16 maja 2007, 10:59

A czy dokumenty dolaczone do oferty np. aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, trzeba zlozyc w oryginale czy wystarczy kopia?

Marko
Posty: 276
Rejestracja: 10 paź 2006, 11:38

Post autor: Marko » 16 maja 2007, 12:43

Może być kopia ale poświadczona za zgodność z oryginałem przez osoby upełnomocnione

PiotrW
Posty: 2196
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 16 maja 2007, 16:51

Zamawiający może jednakże zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, ale wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. (paragraf 4 ustęp 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane)

ODPOWIEDZ