Wykaz usług
Witam serdecznie,
mam dość szybki temat i proszę o pomoc. W przetargu nieograniczonym przedstawiliśmy wykaz usług, których wartość i rodzaj odpowiada wymogom z SWIZ - lecz niestety Zamawiający "odrzucił" je gdyż załączone dowody (referencje) były ogólne i nie zawierały dokładnego opisu wykonywanych usług, ich wartości oraz przedziału czasowego. Niestety w wyznaczonym terminie nie jestem w stanie uzyskać od tych firm nowych referencji spełniających wymogi zamawiającego i czy mogę w takim wypadku dostarczyć nowy wykaz usług i nowe referencje od innych firm ?
Janusz prosiłbym o pomoc.
mam dość szybki temat i proszę o pomoc. W przetargu nieograniczonym przedstawiliśmy wykaz usług, których wartość i rodzaj odpowiada wymogom z SWIZ - lecz niestety Zamawiający "odrzucił" je gdyż załączone dowody (referencje) były ogólne i nie zawierały dokładnego opisu wykonywanych usług, ich wartości oraz przedziału czasowego. Niestety w wyznaczonym terminie nie jestem w stanie uzyskać od tych firm nowych referencji spełniających wymogi zamawiającego i czy mogę w takim wypadku dostarczyć nowy wykaz usług i nowe referencje od innych firm ?
Janusz prosiłbym o pomoc.
Dokumenty świadczące o należytym wykonaniu zamówień wystawiają ich odbiorcy. Mają one, co do zasady, weryfikować i dokumentować należyte wykonanie zamówienia zrealizowanego dla innego podmiotu. Nie muszą w pełni opisywać zakresu robót, dostaw, czy usług, tak jak wykaz. Nie muszą także zawierać tych samych informacji co w wykazie. Muszą jednak być z pracami wskazanymi w wykazie identyfikowalne.
Odbiorcy danych zamówień nie są również zobligowani przywoływać w treści dokumentu literalnego sformułowania „wykonane należycie” czy „wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej”. Celem referencji jest wyłącznie potwierdzenie prawidłowości wykonanych zamówień (KIO/UZP 703/09, KIO/UZP 709/09, KIO/UZP 1190/08, KIO/UZP 51/09, KIO/UZP 569/09 oraz KIO/UZP 1352/08).
Ponadto referencje muszą umożliwiać identyfikację podmiotu wystawiającego dokument i osoby wystawiającej czy podpisującej daną referencję, a ta powinna być upoważniona przez podmiot do wystawiania tego typu dokumentów.
Odbiorcy danych zamówień nie są również zobligowani przywoływać w treści dokumentu literalnego sformułowania „wykonane należycie” czy „wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej”. Celem referencji jest wyłącznie potwierdzenie prawidłowości wykonanych zamówień (KIO/UZP 703/09, KIO/UZP 709/09, KIO/UZP 1190/08, KIO/UZP 51/09, KIO/UZP 569/09 oraz KIO/UZP 1352/08).
Ponadto referencje muszą umożliwiać identyfikację podmiotu wystawiającego dokument i osoby wystawiającej czy podpisującej daną referencję, a ta powinna być upoważniona przez podmiot do wystawiania tego typu dokumentów.
Najbardziej dziwi mnie fakt, że Zamawiający powołał się przy tym na rozporządzenie PRM z dnia 30.12.2009 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy....przecież obecnie mamy wiążące Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane....
Wersja robocza, ale postanowiłem odpowiedź w następujący sposób...może się kiedyś komuś przyda
3. Zgodnie z pismem nr XXXXXX z dnia YYYYYYY roku Zamawiający wzywa Spółkę do uzupełnienia oferty o dokumenty potwierdzające, że wykazane usługi w załączniku nr 5 do SIWZ były należycie wykonane lub są wykonywane w oparciu o przepisy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. Dodatkowo Zamawiający w oparciu o wskazane powyżej rozporządzenie wymaga aby Spółka dostarczyła dokumenty potwierdzające należyte wykonanie/wykonywanie usług, która muszą dodatkowo zawierać szczegółowe informacje tj:
1. przedział czasowy
2. wartość
3. dokładny opis usług
4. stwierdzenie należytego wykonania zamówienia
Pragniemy zauważyć, iż wskazane przez Zamawiającego rozporządzenie straciło moc prawną, a obecnie obwiązującym aktem prawnym jest Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.
Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. referencje przedstawione przez Spółkę są dokumentami świadczącymi o należytym wykonaniu zamówień wystawionymi przez ich odbiorców. Mają one, co do zasady, weryfikować i dokumentować należyte wykonanie zamówienia zrealizowanego dla innego podmiotu. Nie muszą w pełni opisywać zakresu robót, dostaw, czy usług, tak jak wykaz zawarty w załączniku nr 5 do SIWZ. Nie muszą także zawierać tych samych informacji co w wykazie. Muszą jednak być z pracami wskazanymi w wykazie identyfikowalne. Odbiorcy danych zamówień nie są również zobligowani przywoływać w treści dokumentu literalnego sformułowania „wykonane należycie” czy „wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej” (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej, sygn. akt: KIO/UZP 703/09, KIO/UZP 709/09). Celem referencji jest wyłącznie potwierdzenie prawidłowości wykonanych zamówień. W orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej przeważa stanowisko, że przepisy prawa nie precyzują treści dokumentu potwierdzającego należyte wykonanie robót, a tym samym żądanie wskazania w ich treści terminów realizacji, rodzaju i wartości wykonanych usług jest nieuprawnione (wyroki Krajowej Izby Odwoławczej, sygn. akt: KIO/UZP 703/09, KIO/UZP 709/09, KIO/UZP 1190/08, KIO/UZP 51/09, KIO/UZP 569/09 oraz KIO/UZP 1352/08).
Mimo zawartego powyżej uzasadnienia Spółka pragnie wykazać, iż posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie tj. wykonała usługi spełniające wymogi zawarte w SIWZ, lecz w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie tj YYYYY roku nie jest w stanie uzyskać wymaganych dowodów (wraz z 4 elementami wskazanymi powyżej) ponad te, które były załączone pierwotnie do oferty. W związku z powyższym Spółka przedkłada wykaz innych usług spełniających warunek udziału w postępowaniu wraz z dowodami ich należytego wykonania, które nie mogły być załączone do oferty gdyż dowody (referencje) ich należytego wykonania w skutek zaniedbań firmy kurierskiej zostały dostarczone do siedziby spółki dzień po otwarciu ofert tj. YYYYYYY.
3. Zgodnie z pismem nr XXXXXX z dnia YYYYYYY roku Zamawiający wzywa Spółkę do uzupełnienia oferty o dokumenty potwierdzające, że wykazane usługi w załączniku nr 5 do SIWZ były należycie wykonane lub są wykonywane w oparciu o przepisy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. Dodatkowo Zamawiający w oparciu o wskazane powyżej rozporządzenie wymaga aby Spółka dostarczyła dokumenty potwierdzające należyte wykonanie/wykonywanie usług, która muszą dodatkowo zawierać szczegółowe informacje tj:
1. przedział czasowy
2. wartość
3. dokładny opis usług
4. stwierdzenie należytego wykonania zamówienia
Pragniemy zauważyć, iż wskazane przez Zamawiającego rozporządzenie straciło moc prawną, a obecnie obwiązującym aktem prawnym jest Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.
Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. referencje przedstawione przez Spółkę są dokumentami świadczącymi o należytym wykonaniu zamówień wystawionymi przez ich odbiorców. Mają one, co do zasady, weryfikować i dokumentować należyte wykonanie zamówienia zrealizowanego dla innego podmiotu. Nie muszą w pełni opisywać zakresu robót, dostaw, czy usług, tak jak wykaz zawarty w załączniku nr 5 do SIWZ. Nie muszą także zawierać tych samych informacji co w wykazie. Muszą jednak być z pracami wskazanymi w wykazie identyfikowalne. Odbiorcy danych zamówień nie są również zobligowani przywoływać w treści dokumentu literalnego sformułowania „wykonane należycie” czy „wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej” (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej, sygn. akt: KIO/UZP 703/09, KIO/UZP 709/09). Celem referencji jest wyłącznie potwierdzenie prawidłowości wykonanych zamówień. W orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej przeważa stanowisko, że przepisy prawa nie precyzują treści dokumentu potwierdzającego należyte wykonanie robót, a tym samym żądanie wskazania w ich treści terminów realizacji, rodzaju i wartości wykonanych usług jest nieuprawnione (wyroki Krajowej Izby Odwoławczej, sygn. akt: KIO/UZP 703/09, KIO/UZP 709/09, KIO/UZP 1190/08, KIO/UZP 51/09, KIO/UZP 569/09 oraz KIO/UZP 1352/08).
Mimo zawartego powyżej uzasadnienia Spółka pragnie wykazać, iż posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie tj. wykonała usługi spełniające wymogi zawarte w SIWZ, lecz w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie tj YYYYY roku nie jest w stanie uzyskać wymaganych dowodów (wraz z 4 elementami wskazanymi powyżej) ponad te, które były załączone pierwotnie do oferty. W związku z powyższym Spółka przedkłada wykaz innych usług spełniających warunek udziału w postępowaniu wraz z dowodami ich należytego wykonania, które nie mogły być załączone do oferty gdyż dowody (referencje) ich należytego wykonania w skutek zaniedbań firmy kurierskiej zostały dostarczone do siedziby spółki dzień po otwarciu ofert tj. YYYYYYY.
Dzięki Janusz...jesteś niezastąpiony
Lecz najbardziej smutny jest fakt, że gdybym nie był jedyną osobą zajmującą się przetargami w mojej firmie to udałoby mi się osobiście odebrać te referencje o których napisałem poniżej, a nie wysyłać kuriera (mimo, że to jedno miasto)...kurier miał dostarczyć rano na 4 godziny przed złożeniem ofert...dostarczył 5 godzin po...
Lecz najbardziej smutny jest fakt, że gdybym nie był jedyną osobą zajmującą się przetargami w mojej firmie to udałoby mi się osobiście odebrać te referencje o których napisałem poniżej, a nie wysyłać kuriera (mimo, że to jedno miasto)...kurier miał dostarczyć rano na 4 godziny przed złożeniem ofert...dostarczył 5 godzin po...
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2014, 22:04 przez Novid, łącznie zmieniany 1 raz.
(tak trochę poza tematem)Novid pisze:Dzięki Janusz...jesteś niezastąpiony
Lecz najbardziej smutny jest fakt, że gdybym nie był jedyną osobą zajmującą się przetargami w mojej firmie to udałoby mi się osobiście odebrać te referencje o których napisałem poniżej, a nie wysyłać kuriera (mimo, że to jedno miasto)...kurier miał dostarczyć rano na 4 godziny przed złożeniem ofert...dostarczył 5 godzin po...
Jeśli chodzi o kurierów dostarczających przesyłki to ja korzystam tylko i wyłącznie z Pocztexu. Wysyłam nawet oferty przetargowe. Na razie (odpukać) nigdy jeszcze się nie spóźnili, zawsze wszystko jest na czas. A o punktualności wszystkich "innych" kurierów to lepiej nie dyskutować. To pojęcie jest im obce.