Wykaz usług

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
Novid
Posty: 70
Rejestracja: 15 lip 2013, 16:46

Post autor: Novid » 01 kwie 2014, 14:59

Witam serdecznie,
mam dość szybki temat i proszę o pomoc. W przetargu nieograniczonym przedstawiliśmy wykaz usług, których wartość i rodzaj odpowiada wymogom z SWIZ - lecz niestety Zamawiający "odrzucił" je gdyż załączone dowody (referencje) były ogólne i nie zawierały dokładnego opisu wykonywanych usług, ich wartości oraz przedziału czasowego. Niestety w wyznaczonym terminie nie jestem w stanie uzyskać od tych firm nowych referencji spełniających wymogi zamawiającego i czy mogę w takim wypadku dostarczyć nowy wykaz usług i nowe referencje od innych firm ?

Janusz prosiłbym o pomoc.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 01 kwie 2014, 16:10

Dokumenty świadczące o należytym wykonaniu zamówień wystawiają ich odbiorcy. Mają one, co do zasady, weryfikować i dokumentować należyte wykonanie zamówienia zrealizowanego dla innego podmiotu. Nie muszą w pełni opisywać zakresu robót, dostaw, czy usług, tak jak wykaz. Nie muszą także zawierać tych samych informacji co w wykazie. Muszą jednak być z pracami wskazanymi w wykazie identyfikowalne.

Odbiorcy danych zamówień nie są również zobligowani przywoływać w treści dokumentu literalnego sformułowania „wykonane należycie” czy „wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej”. Celem referencji jest wyłącznie potwierdzenie prawidłowości wykonanych zamówień (KIO/UZP 703/09, KIO/UZP 709/09, KIO/UZP 1190/08, KIO/UZP 51/09, KIO/UZP 569/09 oraz KIO/UZP 1352/08).

Ponadto referencje muszą umożliwiać identyfikację podmiotu wystawiającego dokument i osoby wystawiającej czy podpisującej daną referencję, a ta powinna być upoważniona przez podmiot do wystawiania tego typu dokumentów.

Novid
Posty: 70
Rejestracja: 15 lip 2013, 16:46

Post autor: Novid » 01 kwie 2014, 21:21

Najbardziej dziwi mnie fakt, że Zamawiający powołał się przy tym na rozporządzenie PRM z dnia 30.12.2009 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy....przecież obecnie mamy wiążące Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane....

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 01 kwie 2014, 21:43

No oczywiście, rozporządzenie już nie funkcjonuje.

Novid
Posty: 70
Rejestracja: 15 lip 2013, 16:46

Post autor: Novid » 01 kwie 2014, 21:58

Wersja robocza, ale postanowiłem odpowiedź w następujący sposób...może się kiedyś komuś przyda :)

3. Zgodnie z pismem nr XXXXXX z dnia YYYYYYY roku Zamawiający wzywa Spółkę do uzupełnienia oferty o dokumenty potwierdzające, że wykazane usługi w załączniku nr 5 do SIWZ były należycie wykonane lub są wykonywane w oparciu o przepisy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. Dodatkowo Zamawiający w oparciu o wskazane powyżej rozporządzenie wymaga aby Spółka dostarczyła dokumenty potwierdzające należyte wykonanie/wykonywanie usług, która muszą dodatkowo zawierać szczegółowe informacje tj:
1. przedział czasowy
2. wartość
3. dokładny opis usług
4. stwierdzenie należytego wykonania zamówienia

Pragniemy zauważyć, iż wskazane przez Zamawiającego rozporządzenie straciło moc prawną, a obecnie obwiązującym aktem prawnym jest Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.

Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. referencje przedstawione przez Spółkę są dokumentami świadczącymi o należytym wykonaniu zamówień wystawionymi przez ich odbiorców. Mają one, co do zasady, weryfikować i dokumentować należyte wykonanie zamówienia zrealizowanego dla innego podmiotu. Nie muszą w pełni opisywać zakresu robót, dostaw, czy usług, tak jak wykaz zawarty w załączniku nr 5 do SIWZ. Nie muszą także zawierać tych samych informacji co w wykazie. Muszą jednak być z pracami wskazanymi w wykazie identyfikowalne. Odbiorcy danych zamówień nie są również zobligowani przywoływać w treści dokumentu literalnego sformułowania „wykonane należycie” czy „wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej” (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej, sygn. akt: KIO/UZP 703/09, KIO/UZP 709/09). Celem referencji jest wyłącznie potwierdzenie prawidłowości wykonanych zamówień. W orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej przeważa stanowisko, że przepisy prawa nie precyzują treści dokumentu potwierdzającego należyte wykonanie robót, a tym samym żądanie wskazania w ich treści terminów realizacji, rodzaju i wartości wykonanych usług jest nieuprawnione (wyroki Krajowej Izby Odwoławczej, sygn. akt: KIO/UZP 703/09, KIO/UZP 709/09, KIO/UZP 1190/08, KIO/UZP 51/09, KIO/UZP 569/09 oraz KIO/UZP 1352/08).
Mimo zawartego powyżej uzasadnienia Spółka pragnie wykazać, iż posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie tj. wykonała usługi spełniające wymogi zawarte w SIWZ, lecz w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie tj YYYYY roku nie jest w stanie uzyskać wymaganych dowodów (wraz z 4 elementami wskazanymi powyżej) ponad te, które były załączone pierwotnie do oferty. W związku z powyższym Spółka przedkłada wykaz innych usług spełniających warunek udziału w postępowaniu wraz z dowodami ich należytego wykonania, które nie mogły być załączone do oferty gdyż dowody (referencje) ich należytego wykonania w skutek zaniedbań firmy kurierskiej zostały dostarczone do siedziby spółki dzień po otwarciu ofert tj. YYYYYYY.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 01 kwie 2014, 22:03

No, wyroki się przydały, powodzenia :)

Novid
Posty: 70
Rejestracja: 15 lip 2013, 16:46

Post autor: Novid » 01 kwie 2014, 22:04

Dzięki Janusz...jesteś niezastąpiony :)

Lecz najbardziej smutny jest fakt, że gdybym nie był jedyną osobą zajmującą się przetargami w mojej firmie to udałoby mi się osobiście odebrać te referencje o których napisałem poniżej, a nie wysyłać kuriera (mimo, że to jedno miasto)...kurier miał dostarczyć rano na 4 godziny przed złożeniem ofert...dostarczył 5 godzin po...
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2014, 22:04 przez Novid, łącznie zmieniany 1 raz.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 02 kwie 2014, 9:02

Novid pisze:Dzięki Janusz...jesteś niezastąpiony :)
Nie ma ludzi niezastąpionych

krootki
Posty: 59
Rejestracja: 11 mar 2013, 10:08

Post autor: krootki » 02 kwie 2014, 11:08

Novid pisze:Dzięki Janusz...jesteś niezastąpiony :)

Lecz najbardziej smutny jest fakt, że gdybym nie był jedyną osobą zajmującą się przetargami w mojej firmie to udałoby mi się osobiście odebrać te referencje o których napisałem poniżej, a nie wysyłać kuriera (mimo, że to jedno miasto)...kurier miał dostarczyć rano na 4 godziny przed złożeniem ofert...dostarczył 5 godzin po...
(tak trochę poza tematem)

Jeśli chodzi o kurierów dostarczających przesyłki to ja korzystam tylko i wyłącznie z Pocztexu. Wysyłam nawet oferty przetargowe. Na razie (odpukać) nigdy jeszcze się nie spóźnili, zawsze wszystko jest na czas. A o punktualności wszystkich "innych" kurierów to lepiej nie dyskutować. To pojęcie jest im obce.

Novid
Posty: 70
Rejestracja: 15 lip 2013, 16:46

Post autor: Novid » 07 kwie 2014, 11:26

Wszystko zakończyło się pozytywnie :) Wybrano naszą ofertę i w tym tygodniu nastąpi podpisanie umowy :)

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 07 kwie 2014, 12:15

No i elegancko.

ODPOWIEDZ