Strona 1 z 1

: 06 cze 2012, 13:40
autor: 78
Dzień Dobry!
Bardzo proszę o pomoc, gdyż sama nie umiem sobie poradzić. Poniżej opiszę sytuację, w której się znalazłam:
Zamawiający ogłosił przetarg nieograniczony na usługę szkolenia, który był podzielony na 20 części, z czego każda część stanowiła jakby odrębne postępowanie. Opis przedmiotu zamówienia w SIWZ został opisany w załączniku nr 1 do SIWZ. Dla części nr 7 - czysto błąd techniczny wpisano, że grupa osób która winna zostać przeszkolona w danym temacie ma liczyć 20 osób. Zamwiający zakładał 25 osób i taką też informację umieścił w ogłoszeniu o zamówieniu. Otwarcie ofert nastąpiło 1 czerwca br. i dopieru po otwarciu Zamawijący dojrzał tą nieścisłość między ogłoszeniem a SIWZ. Na tą konktretną część wpłynęły 2 oferty i Wykonawcy skalkulowali cenę na 25 osób w grupie.
Jak w tej sytuacji postąpić? Czy normalnie ocenić oferty i rozstrzygnąć przetarg? A w razie kontroli ....?
Bardzo proszę o poradę.
Dziękuję!

: 06 cze 2012, 20:43
autor: Janusz
Nie powinno być rozbieżności pomiędzy SIWZ a ogłoszeniem i prowadzić to może to unieważnienia tej danej części wszystko jednak zależy czy wszyscy wykonawcy złożyli na 25 osób, czy jednak były rozbieżności w tym zakresie.

: 07 cze 2012, 13:47
autor: 78
Witam, wiem, że nie powinno być rozbieżności między ogłoszeniem a SIWZ, ale stało się - zwykły błąd techniczny, pisarski, jakby to nie nazwać. Jednakże Wykonawcy, którzy złożyli oferty na tą część skalkulowali cenę na grupę 25-osobową (taki zamiar był Zamawiającego).
A jeśli chodzi o unieważnienie, to na jakie uzasadnienie prawne winien się Zamawiający powołać - na punkt mówiący o wadzie?
A czy prawdą jest, że ogłoszenie ma pierwszeństwo jest przed SIWZ?
Dziękuję za pomoc.

: 07 cze 2012, 14:33
autor: Janusz
https://przetargi.info.pl/roznica_mi ... -3049.html

Wcale nie twierdzę że w Twoim przypadku należy postępowanie unieważnić.

: 08 cze 2012, 12:25
autor: 78
Bardzo dziękuje za wszelką pomoc, ale jakie byłoby stanowisko Pana w tej sprawie, jaką podjąłby Pan decyzję?

: 08 cze 2012, 12:44
autor: Janusz
Co mam odpowiedzieć, później będzie na mnie ;)

: 08 cze 2012, 19:27
autor: 78
Myślę, że nie o to chodzi? Myślę też, że Pan ma większe doświadczenie w kwestii zamówień publicznych niż na pewno Ja i każda chociażby luźna sugestia daje do myślenia. Ja staram się poszukać jakiś orzeczeń, czegokolwiek aby mieć na papracie stanowiska, w stosunku do którego choć po części będę przekonana (na chwilę obecną wciąż stoję w miejscu) i które ostatecznie przekaże kierownikowi Zamawiającego, a i tak do niego decyzja należy.
I jeszcze jedno pytanie: wypis z działalności gospodarczej nie musimy żądać, bo sami możemy on line to sprawdzić, a w przypadku KRS sytuacja jest taka sama?

: 08 cze 2012, 20:07
autor: Janusz
Ja bym nie unieważniał, wpisu do działalności nie żąda się a tylko oświadczenie, zgodnie z rozporządzeniem.