Umowa straciła ważność, aneks podpisany wstecz

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
majkel
Posty: 2
Rejestracja: 13 mar 2011, 17:31

Post autor: majkel » 13 mar 2011, 17:34

Witam mam pytanko jeśli umowa straciła ważność, to czy można podpisać aneks wstecz z datą późniejszą przedłużający termin wykonania (zapis w aneksie wykona w terminie 15 miesięcy od daty podpisania umowy) ??? Przetarg w oparciu o PZP.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2011, 17:38 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 13 mar 2011, 18:59

Skoro już nie ma umowy, to jak można coś robić do czegoś czego już nie ma?

majkel
Posty: 2
Rejestracja: 13 mar 2011, 17:31

Post autor: majkel » 14 mar 2011, 18:00

To co w takiej sytuacji zrobić??? nowa umowa???

lex
Posty: 459
Rejestracja: 23 mar 2010, 12:49

Post autor: lex » 14 mar 2011, 18:44

Jeśli chcesz zachować ciągłość umowy to proponuję skorzystać z zamówienia uzupełniającego, jeśli było przewidziane, w innej sytuacji zachodzi konieczność przeprowadzenia nowej procedury

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 14 mar 2011, 18:57

majkel, mało danych podałeś z takiego pytania nie wiele idzie wywnioskować, proszę pisać "szerzej" a (mam nadzieję) odpowiedzi będą jaśniejsze.

HouseKloc
Posty: 53
Rejestracja: 11 mar 2011, 22:05

Post autor: HouseKloc » 23 mar 2011, 21:48

Ja z kolei sądzę że można podpisać aneks po okresie obowiązywania umowy pod warunkeim ze w jego treści wpiszemy żed aneks ma moc obowiązujaca od dnia ...... i tu wpisujemy dzień w którym umowa jeszcze obowiązywała a strony np rozpoczęły procedurę "uzgadniania aneksu" - a to wszystko w ramach swobody kształtowania umów przez strony o ile zaszły okoliczności do zmiany terminu przewidziane wcześniej w treści umowy.
HK

12345
Posty: 2
Rejestracja: 23 mar 2011, 14:44

Post autor: 12345 » 24 mar 2011, 8:22

1.Czy szacowanie wartości dostaw można dokonywać na początku roku na podstawie np. zestawień wg grup CPV potrzebnych do zakupu materiałów podstawowych, które można zaplanować na dany rok, jakie, można dokonywać ?
2.Jak traktować szacowanie wartości zakupów awaryjnych, których wcześniej nie można było przewidzieć w zestawieniach? Czy należy sumować ich wartość przy zakupie z wcześniej dokonanymi zakupami tego samego rodzaju (jest to ważne przy przekroczeniu progu 14tyś euro) ?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 24 mar 2011, 8:33

1. Jak najbardziej można
2. Nie łączyć z pozostałymi zamówieniami, będzie to wówczas nowe nieprzewidziane zamówienie.

12345
Posty: 2
Rejestracja: 23 mar 2011, 14:44

Post autor: 12345 » 24 mar 2011, 8:45

Witam
1. Czy szacowanie wartości dostaw można dokonywać na początku roku na podstawie np. zestawień wg grup CPV potrzebnych do zakupu materiałów podstawowych, które można zaplanować na dany rok?
2. Jak traktować szacowanie wartości zakupów awaryjnych, których wcześniej nie można było przewidzieć w zestawieniach? Czy należy sumować ich wartość przy zakupie z wcześniej dokonanymi zakupami tego samego rodzaju?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 24 mar 2011, 9:19

Ale te pytania już były !

ODPOWIEDZ