Sprawozdanie za 2013

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 16 paź 2013, 13:36

Tego pewny nie jestem, o tym wiedzieć musi pytający.

Gordon
Posty: 177
Rejestracja: 31 mar 2011, 22:25

Post autor: Gordon » 16 paź 2013, 16:51

en. elektryczna to tak ze 90 000 pln brutto uzbiera się, (z 3 jednostek organizacyjnych )także powyżej 14 000 euro,

także ani to 4.8 pzp ani z postępowania przetargowego takie zaszłości poprzedników,
a en cieplna - miejska ok z 100 000 pln brutto to samo co w/w

no chyba że jak podwyższą próg do 30 000 euro to moje problemy znikną he he :)

pawellllek
Posty: 309
Rejestracja: 10 kwie 2008, 12:36

Post autor: pawellllek » 21 paź 2013, 15:16

Gordon pisze:en. elektryczna to tak ze 90 000 pln brutto uzbiera się, (z 3 jednostek organizacyjnych )także powyżej 14 000 euro,

także ani to 4.8 pzp ani z postępowania przetargowego takie zaszłości poprzedników,
a en cieplna - miejska ok z 100 000 pln brutto to samo co w/w

no chyba że jak podwyższą próg do 30 000 euro to moje problemy znikną he he :)
ale umowę zawarłeś X lat temu. Nie możesz wykazywać w sprawozdaniu zamówień, które są w trakcie realizacji. To jest sprawozdanie z "udzielonych" zamówień, a udzielenie to zawarcie umowy

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 21 paź 2013, 17:32

pawellllek pisze:. Nie możesz wykazywać w sprawozdaniu zamówień, które są w trakcie realizacji. To jest sprawozdanie z "udzielonych" zamówień, a udzielenie to zawarcie umowy
A więc twoim zdaniem jeżeli w 2013r., zawarłem umowę na r. budowlaną która jest w trakcie realizacji (do np. 06.2014) to takiego zamówienia nie wskazuje się?

pawellllek
Posty: 309
Rejestracja: 10 kwie 2008, 12:36

Post autor: pawellllek » 23 paź 2013, 14:51

jasne, że nie. - art. 98 upzp - "zamawiajacy sporządza sprawozdanie o udzielonych zamówieniach [...]" . sprawozdanie obejmuje dany rok kalendarzowy, a więc zamówieniach udzielonych w danym roku. Udzielenie zamówienia to zawarcie umowy w sprawie zamówienia, a więc jasne jest, że w sprawozdaniu wykazuje - zamówienia udzielone w danym roku = umowy zawarte w danym roku.

W przypadku umowy np. na budowe autostrady, ktora jest zawarta powiedzmy na 3 lata nie będe przecież każdego roku wykazywał tej umowy, ponieważ udzielenie zamówienia miało miejsce np. w 2011 r., natomiast lata następne to wykonywanie już udzielonego zamówienia. Tę umowę muszę wykazać jedynie w sprawozdaniu za rok 2011. To nie jest sprawozdanie z "płatności w wykonywanych umowach" ale sprawozdanie z "udzielonych zamówień"
Ostatnio zmieniony 23 paź 2013, 14:52 przez pawellllek, łącznie zmieniany 1 raz.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 23 paź 2013, 15:07

To się zgadzamy :)

driver721
Posty: 73
Rejestracja: 22 lut 2013, 10:13

Post autor: driver721 » 24 sty 2014, 10:57

Witam
Chciałbym zapytać o taką rzecz: jeżeli całość postępowania ma wartość powyżej 14 000 euro i jest podzielona na kilka części i żadna z nich nie przekracza tej wartości, a na każdą z tych części jest osobna umowa z innym wykonawcą to jak zakwalifikować to postępowanie. Każdą część do 14 000 czy całość powyżej tego progu.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 24 sty 2014, 11:12

Czyli jedno postępowanie z możliwością składania ofert częściowych?

driver721
Posty: 73
Rejestracja: 22 lut 2013, 10:13

Post autor: driver721 » 24 sty 2014, 11:13

Tak

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 24 sty 2014, 11:14

Zamówienie, w którym zamawiający dopuścił składanie ofert częściowych i zawarł więcej niż jedną umowę, należy traktować jako jedno zamówienie i na potrzeby określenia wartości umowy należy zsumować ceny netto (bez podatku od towarów i usług) określone w zawartych umowach częściowych.

driver721
Posty: 73
Rejestracja: 22 lut 2013, 10:13

Post autor: driver721 » 24 sty 2014, 11:18

Dziękuję.

driver721
Posty: 73
Rejestracja: 22 lut 2013, 10:13

Post autor: driver721 » 24 sty 2014, 12:48

Witam
Mam jeszcze jedno pytanie: jak wypełnić te tabele w sprawozdaniu??????????????????????????

Rozumiem że pkt II tab: wszystkie zakupy gdzie nie było postępowania ( pkt 1: od 1 grosza do wartości 14 000 euro, a następne powyżej tej granicy), a tam gdzie było postępowanie powyżej 14 000 euro do progów unijnych to pkt IV. Jeżeli tak, to gdzie zamówienia poniżej progu 14 000 euro na które było robione postępowanie????

Im więcej czytam tym mniej to rozumie, a szkolenie na ten temat mam dopiero w połowie lutego i nie wiem czy zdążę to ogarnąć.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 24 sty 2014, 13:11

driver721 pisze:to gdzie zamówienia poniżej progu 14 000 euro na które było robione postępowanie????
O jakie chodzi postępowania, nieobowiązkowo ogłaszane do BZP, a poniżej 14 000 ?

almarta
Posty: 255
Rejestracja: 25 cze 2010, 8:39

Post autor: almarta » 24 sty 2014, 13:16

mam takie pytanko: czy ktoś z WAS robił korektę sprawozdania? I jeśli tak to czy można składać korektę za rok ubiegły?

driver721
Posty: 73
Rejestracja: 22 lut 2013, 10:13

Post autor: driver721 » 24 sty 2014, 13:25

u mnie w firmie jest taka praktyka że robi się postępowania grubo poniżej 14 000 euro i co wtedy?????

ODPOWIEDZ