pytanie od nowicjusza :)

Wszystkie zagadnienia związane ze stworzeniem poprawnej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - omówienie SIWZ
RH55
Posty: 6
Rejestracja: 21 lip 2007, 15:55

Post autor: RH55 » 21 lip 2007, 16:25

Witam
ponieaz jestem nowy nie tylko na tym forum ale i generalnie w tematyce przetargow, pozwolcie, ze zadam pytanie, moze banalne: czy zawaarte w siwz sformułowanie - długopisy metalowe waga ok. 0,019 kg jest dopuszczalne?
mam tu 2 watpliwosci:
a) czy uzycie slowko okolo przy tak precyzyjnym sformulowaniu nie bedzi watpliwosci? no bo jesli zaproponuje dlugopisy o wadze powiedzmy 0,021 kg to nie bedzie mozna dosyc woluntarystycznie stwrierdzic: NIE SPELNIA
b) czy taki zwrot o siwz nie sugeruje, "jedynie sluszna" agencja w miescie ma wygrac ten przetarg, bo takie dlugopisy po prostu ma?
Czy jest jest tu mozliwosc przeslania protestu czy nie ma sensu.
Jesli tak, to bylbym wdzieczny za podstawe prawna
ps. termin skladania wnioskow mija 25 lipca, czy mozna zlozyc protes w przeddzien lub nawet w ostatnim dniu postepowania kwalifikacyjnego?

PiotrW
Posty: 2196
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 21 lip 2007, 22:33

Tak opisywać przedmiotu zamówienia nie wolno. Jest to podstawa do unieważnienia postępowania. Według tego opisu nie wiadomo jakich długopisów oczekuje zamawiający. Nawet jeśli da się wytłumaczyć dlaczego akurat ma być taka ich waga, a nie inna to i tak użycie słowa „około” dyskwalifikuje taki opis. Bo czy 0,023 to jeszcze jest około? Albo 0,028, a na przykład 0,031? Zamawiający musi napisać konkretnie czego chce, na przykład przedział wagowy. Gdyby było napisane: waga od 0,019 do 0,023 – to już by był konkret. Można złożyć protest, ale pytanie czy nie minął już termin na jego wniesienie. Protest wnosi się w terminie 7 dni od opublikowania SIWZ na stronie internetowej, pod warunkiem, że chodzi tu o przetarg nieograniczony. Jeśli termin nie minął jak najbardziej polecam protestować.

RH55
Posty: 6
Rejestracja: 21 lip 2007, 15:55

Post autor: RH55 » 22 lip 2007, 0:25

Dziekuje za odpowiedz i utwierdzenie mnie w moim przekonaniu. Skoro przetarg jest srodowy to oznacza ze zlozenie protestu bedzie ok.
pozdrawiam serdecznie
RH

PiotrW
Posty: 2196
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 24 lip 2007, 21:16

Ciekawe jak zamawiający odniesie się do protestu i jakich argumentów użyje w razie jego oddalenia (jeśli rzeczywiście termin na złożenie protestu jeszcze nie minął). Prawdopodobniej ze względu na wartość zamówienia nie będzie przysługiwało odwołanie. Proszę nas poinformować jaki był los protestu.

agsw20
Posty: 108
Rejestracja: 13 wrz 2007, 8:05

Post autor: agsw20 » 13 wrz 2007, 8:45

ale mowa tu oczywiscie wedlug aktualnych procedur i pozmianie ustawy tak?

PiotrW
Posty: 2196
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 13 wrz 2007, 22:45

Tak, tegoroczna zmiana ustawy nie zmieniła „procedur” postępowania omawianych na tym wątku.

agsw20
Posty: 108
Rejestracja: 13 wrz 2007, 8:05

Post autor: agsw20 » 14 wrz 2007, 9:07

a czy np w ksiazce z 2004 roku beda procedury aktualne czy juz nie?

agsw20
Posty: 108
Rejestracja: 13 wrz 2007, 8:05

Post autor: agsw20 » 14 wrz 2007, 9:09

ksiazka jet z lipca 2004
a ustawa byla ze stycznia to chyba aktualne sa procedury?
poradzcie mi jakas dobra ksiazke o tym
jak zaczac przetarg

PiotrW
Posty: 2196
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 14 wrz 2007, 9:58

Nie radziłbym korzystać z jakichkolwiek książek z 2004 i 2005 roku. W 2006 r. i 2007 były wielkie nowelizacje Prawa zamówień publicznych, które znacznie zmieniły ustawę. Poza tym w ciągu kilku lat doktryna się rozwinęła i w obecnych książkach i komentarzach pisze znacznie więcej niż zaraz po wejściu w życie ustawy Pzp. Najlepiej korzystać z książek wydanych w 2007 roku albo najpóźniej w drugiej połowie 2006 ( wtedy w porównaniu do zmian z 2007 roku) Na stronie Urzędu zamówień Publicznych znajdują się książki w wersji elektronicznej dotyczące tematu, a także Komentarz do ustawy. Jeśli mogę się podzielić osobistą uwagą, to myślę, że nowy pracownik, który ma zajmować się zamówieniami publicznymi, a który nic do tej pory nie miał z nimi wspólnego powinien zostać wysłany natychmiast przez pracodawcę na szkolenie od podstaw (co najmniej dwudniowe) z zamówień publicznych. Niestety pracodawcy tracą doświadczonych zamówieniowców przez swoje skąpstwo, a potem nie chcą przeznaczyć odpowiednich środków na wyszkolenie nowych.

agsw20
Posty: 108
Rejestracja: 13 wrz 2007, 8:05

Post autor: agsw20 » 14 wrz 2007, 13:01

nie ma zadnych ksiazek
gdzie one sa?
podaj mi link prosze
nie moge znalezc a przegladalam ten portal

PiotrW
Posty: 2196
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 14 wrz 2007, 14:31


agsw20
Posty: 108
Rejestracja: 13 wrz 2007, 8:05

Post autor: agsw20 » 17 wrz 2007, 11:48

a na tej stronie nie ma nic do sciagniecia tylko chyba kupienia

agsw20
Posty: 108
Rejestracja: 13 wrz 2007, 8:05

Post autor: agsw20 » 17 wrz 2007, 11:57

niektorych rzeczy nie da sie skopiowac
nie wiem co jest
moze mam cos zle ustawione czy cio????????????

PiotrW
Posty: 2196
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 11 paź 2007, 20:33

Strona Urzędu Zamówień Publicznych po niedawnych zmianach generalnie chodzi gorzej i otwiera się dłużej. Mnie się nie podobają zmiany wprowadzone. Co do książek zamieszczonych tak rzeczywiście dziwnym trafem czasem się, a czasem się nie da ściągnąć na komputer pliku. Niestety na stronie są niedoróbki i lepsza była stara strona.

ODPOWIEDZ