Osoba mogąca podpisywać umowy

Ustawa Prawo zamówień publicznych i jej interpretacja. Praktyczne problemy ze stosowaniem ustawy przy prowadzeniu postępowania o zamówienia publiczne
Draco
Posty: 150
Rejestracja: 04 wrz 2007, 7:49

Post autor: Draco » 26 mar 2008, 12:12

Zamawiający może udzielić uprawnień do podpisywania w jego imieniu umów. Przeważnie jest to zastępca. Ale co w przypadku gdy takowego w urzędzie nie ma? Czy zamawiający może przekazac swe uprawnienia innemu pracownikowi?
Na podstawie art. 18 ust 2 ustawy PZP moge stwierdzic, ze mozna innemu niz z-ca.
Jednak ustawa o samorzadach mowi, ze tylko zastepca moze miec takowe uprawnienia.

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 26 mar 2008, 12:31

Zgodnie z Prawem zamówień publicznych nie ma przeszkód do podpisania umowy w imieniu zamawiającego przez pełnomocnika poprawnie ustanowionego. Jeżeli jednak z innych przepisów wynika, że nie wolno tego czynić to oczywiście należy się do nich dostosować, aby potem nie mieć problemów.

Draco
Posty: 150
Rejestracja: 04 wrz 2007, 7:49

Post autor: Draco » 26 mar 2008, 12:56

Tylko co zrobic jesli to moze byc tylko z-ca, ktorego nie powolano gdyz nie ma takiego obowiazku)? Przykladowo jak zamawiajacy wyjedzie na urlop, to nie bedzie mial kto podpisac umowy.

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 26 mar 2008, 14:16

Są gminy gdzie nie ma zastępcy, bo wójt chce podpisywać wszystko sam. Bez niego urząd nie funkcjonuje i już. To on bierze za to odpowiedzialność. Podobnie z dyrektorem jakiejś jednostki. Nie ma dyrektora, nie ma umowy. Odpowiedzialność ponosi dyrektor i on ma zapewnić ciągłość pracy jeśli chce iść na urlop.

ODPOWIEDZ