ogłoszenie o udzieleniu zamówienia

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
Phobos
Posty: 30
Rejestracja: 23 lip 2007, 12:12

Post autor: Phobos » 10 sie 2007, 9:22

w mojej jednostce wystąpił przypadek, w którym ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zostało zamieszczone w BZP prawie miesiąc po podpisaniu umowy. Sytuacja taka była następstem faktu, że strony wymieniały się umowami w drodze wymiany pomiędzy sobą korespondencji. Czy takie postępowanie jest zgodne z art. 95 ust. 1?

PiotrW
Posty: 2196
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 10 sie 2007, 9:47

Zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych ogłoszenie o udzieleniu zamówienia należy zamieścić w Biuletynie Zamówień Publicznych niezwłocznie po udzieleniu zamówienia. Niezwłocznie czy bez zbędnej zwłoki, uwzględniając czas na dopełnienie formalności z opracowaniem ogłoszenia, jego zatwierdzeniem i zamieszczeniem co w zasadzie nie powinno zająć więcej niż maksymalnie kilka dni. W zasadzie więc zamieszczenie ogłoszenia prawie miesiąc po dacie podpisania umowy (w umowie jest przecież data podpisania) nie jest spełnieniem obowiązku niezwłoczności. Tym niemniej polskie prawo jest zbyt rygorystyczne pod tym względem gdyż dyrektywa europejska 2004/18/WE (tzw. dyrektywa klasyczna) mówi o terminie 48 dni na przekazanie takiego ogłoszenia od udzielenia zamówienia. Uchybienie niezwłoczności nie wpływa na ważność umowy, a ponadto w razie jakichś uwag organów kontrolujących można się bronić właśnie powyższą dyrektywą. Oprócz więc wytknięcia uchybień nie powinno się to wiązać z żadnymi innymi konsekwencjami.

ODPOWIEDZ