inny zakres robót i terminy

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
Jarek2306
Posty: 6
Rejestracja: 09 cze 2011, 22:04

Post autor: Jarek2306 » 09 cze 2011, 22:39

PN kanalizacja sanitarna poniżej progów. W SIWZ były podane 4 etapy z zakresem robót i terminów.Wykonawca w ofercie zaznaczył 4 etapy ale żaden nie zgadza się co do zakresu robót i terminów wykonania. Czy odrzucić ofertę czy wezwać do wyjaśnienia. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 10 cze 2011, 7:32

Trochę mało danych aby stwierdzić, doradzić co z tym zrobić.

Jarek2306
Posty: 6
Rejestracja: 09 cze 2011, 22:04

Post autor: Jarek2306 » 10 cze 2011, 8:56

Przykład
wymagane w siwz
I etap 890 mb kanalizacji termin wykonania 30.07.2011
II etap 600 mb kanalizacji termin wykonania 08.09.2011
III 400 mb kanalizacji termin wykonania 08.10.2011
IV 200 mb kanalizacji termin wykonania 08.11.2011

wykonawca napisał

I etap 700 mb kanalizacji termin wykonania 15.07.2011
II etap 650 mb kanalizacji termin wykonania 24.10.2011
III 700 mb kanalizacji termin wykonania 08.11.2011
IV 100 mb kanalizacji termin wykonania 21.11.2011

Pozatym wszystko wydaje się ok.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 10 cze 2011, 10:08

Jeżeli jako zamawiający dysponujesz wszelkimi niezbędnymi danymi do poprawienia błędnej ilości jednostek, to zobligowany jesteś do dokonania takiej poprawki (art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp). Prawidłowa ilość jednostek danego elementu rozliczeniowego powinna wynikać z zapisów siwz (np. z przedmiaru robót).
Jako zamawiający poprawiasz w ofercie inne omyłki polegające na niezgodności oferty z siwz, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty (art. 87 ust 2 pkt 3 ustawy Pzp). O istotności lub braku istotności nie decyduje fakt, że poprawienie omyłki jest prostym działaniem, czy, że sposób poprawienia jest oczywisty i wiadomy. O tym stanowi stopień Twojej ingerencji w treść oferty przy poprawianiu takich omyłek, a także konsekwencje dokonania zmian. Poprawienie omyłek nie może bowiem prowadzić do wytworzenia oświadczenia woli o nowej treści.

Orzeczenie:
Krajowa Izba Odwoławcza podkreśliła w orzeczeniu, że sam fakt, iż omyłka dotyczy ceny, czyli istotnego elementu oferty, nie powoduje, że ma ona charakter istotny w stosunku do całej oferty. Oceniając czy dana omyłka ma charakter istotny, należy zwrócić przede wszystkim uwagę na to, jakie konsekwencje będzie miało poprawienie danej oferty, tzn. ile wyniesie wartość zmiany, a także ile pozycji będzie musiało być poprawionych (sygn. akt KIO/UZP 1277/08)

do każdej sytuacji musisz podejść indywidualnie, jeżeli chodzi natomiast o termin wykonania zamówienia to na 100% zastosował bym art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp)

Jarek2306
Posty: 6
Rejestracja: 09 cze 2011, 22:04

Post autor: Jarek2306 » 10 cze 2011, 11:03

Dziękuję za szybką reakcję Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ