ZP-PN - art. 94 ust 3,

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
ulotne
Posty: 305
Rejestracja: 07 lip 2010, 15:03

Post autor: ulotne » 16 kwie 2012, 10:23

Witam!

1. Firma po otrzymaniu informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty przysyła rezygnację z podpisania umowy. Zamawiający zgodnie z art. 94 ust 3 wybiera kolejną ofertę spośród pozostałych bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny. Jak zapisać w protokole jeden wybór i drugi wybór?

pkt 14 Zatwierdzenie wyniku postępowania (pierwszy termin wyboru)
pkt 17 Czynności powtórzone (podaję uzasadnienie faktyczne i prawne)
pkt 18 Zatwierdzenie po dokonaniu czynności powtórzonych (drugi termin wyboru, podpisy całej komisji przetargowej)

Czy poprawnie wypełniam??

2. Zamawiający zgodnie z art, 91 ust 5 zwraca się do dwóch oferentów o złożenie dodatkowych ofert. W którym punkcie protokołu wpisać taką czynność, wpisuję to zdarzenie w pkt 10, czy poprawnie??

3. Dobrze rozumuje? Jeśli w dniu zakończenia prac komisji przetargowej nie ma jednego z członków (jest na urlopie) to nie składa podpisu w pkt 14??

Będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź.

efigy007
Posty: 767
Rejestracja: 11 maja 2011, 10:47

Post autor: efigy007 » 16 kwie 2012, 14:02

możę nie bezpośrednio napiszę na Twoje pytanie :)
poniżej jest link do projektu rozporządzenia w spr protokołu a w nim uzasadnienie
http://www.uzp.gov.pl/cmsws/page/?D;1834

W projekcie rozporzadzenia proponuje sie okreslic wzory protokołów, które nie sa
niezmiennymi oraz obowiazujacymi wyłacznie w całosci formularzami podlegajacymi
kompletnemu wypełnieniu przez osobe go sporzadzajaca. Zamawiajacemu przysługuje prawo
do modyfikacji wzoru (dostosowania) w zakresie niezbednym do odzwierciedlenia w nim
rzeczywistego przebiegu postepowania o udzielenie zamówienia publicznego (por. art. 96 ust.
1 ustawy Prawo zamówien publicznych). Wzór stanowi wiec propozycje formy protokołu [/blue]
skierowana przede wszystkim do tych zamawiajacych, którzy chca skorzystac z gotowego
wzoru albo wypełniajacych protokół w formie papierowej. Posłużenie sie proponowanym
wzorem albo dokonanie w nim modyfikacji wyłacznie w niezbednym zakresie z pewnoscia
zapewni również przejrzystosc i szybkosc dostepu do informacji o toczacym sie postepowaniu
dla wszystkich zainteresowanych uzyskaniem jej w nastepstwie wgladu do protokołu, zarówno
wykonawców, jak również kierownika i pracowników zamawiajacego, czy też kontrolujacych
prawidłowosc postepowania o udzielenie zamówienia publicznego. Naley jednoczesnie
podkreslic, i swoboda w zakresie formy protokołu nie oznacza dowolnosci zamawiajacego w
zakresie kształtowania jego zawartosci. Na zamawiajacym ciay obowiazek zamieszczenia w
protokole wszystkich informacji, o których mowa w art. 96 ustawy – Prawo zamówien
publicznych: (1) opisu przedmiotu zamówienia, (2) informacji o trybie udzielenia zamówienia,
(3) informacji o wykonawcach, (4) ceny i innych istotnych elementów oferty, (5) wskazanie
wybranej oferty lub ofert oraz w § 2 rozporzadzenia w sprawie protokołu postepowania o
udzielenie zamówienia publicznego, jeeli dotycza one tego postepowania. W § 2 ust. 1
projektu rozporzadzenia proponuje sie, aby protokół zawierał informacje odnoszace sie do:
identyfikacji zamawiajacego i prowadzonego przez niego postepowania (pkt 1 – 4 informacje
dotyczace: zamawiajacego, przedmiotu zamówienia, okreslenia wartosci zamówienia i
powodów zastosowania innego ni podstawowy trybu udzielenia zamówienia), osób (ich imion
i nazwisk) wykonujacych czynnosci zwiazane z przygotowaniem postepowania o udzielenie
zamówienia oraz czynnosci w postepowaniu o udzielenie zamówienia i złoenia przez nie
oswiadczenia na druku ZP-1, (pkt 5), ogłoszen wszczynajacych postepowanie oraz czynnosci
obrazujacych przebieg postepowania do jego zakonczenia wraz z wyborem oferty
najkorzystniejszej (pkt 6 - 19), zatwierdzenia wyniku postepowania oraz zawiadomienia
o wyborze najkorzystniejszej oferty albo unieważnieniu postepowania o udzielenie
zamówienia (pkt 20 i 21), zastosowania przez osoby uprawnione srodków ochrony prawnej
(pkt 22), udzielenia zamówienia (pkt 23) oraz załaczników do protokołu (pkt 24) i
ewentualnych uwag do protokołu (pkt 25). przy czym informacje wymienione w § 2 ust. 1 beda
umieszczane w protokole o ile te zdarzenia dotycza danego trybu postepowania o udzielenia
zamówienia publicznego i miały miejsce w danym postepowaniu.

z powyżeszgo wynika, że powinno się zmodyfikować swój protokół tak aby zawierał niezbędne inf. dające przejrzystość postępowania -
zrób tak aby było wiadomo co i jak :)
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2012, 14:03 przez efigy007, łącznie zmieniany 1 raz.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 16 kwie 2012, 16:40

Zmodyfikuj protokół tak, aby odzwierciedlał Twoje czynności w toku postępowania, jak wyżej wskazał kolega.

ulotne
Posty: 305
Rejestracja: 07 lip 2010, 15:03

Post autor: ulotne » 17 kwie 2012, 8:33

Dzięki bardzo, pozdrawiam!

ODPOWIEDZ