Zmiany w trakcie wykonywania zamówienia

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
maja
Posty: 140
Rejestracja: 07 maja 2009, 8:04

Post autor: maja » 19 sie 2009, 10:50

Witam
Mam dylemat: jesteśmy w trakcie remontu pomieszczeń GOK-u, którego wykonawcę wyłonilismy w drodze przetargu. Niestety okazuje się że będzie masa zmian. Przedmiar zrobiony był niedokładnie i wiele w nim pominięto. Nie sa to prace, których nie można było przewidzieć. Po prostu kosztorysant uznał że np gipsowania nie trzeba, a wykonawca mówi że bez sensu jest tego nie robić. Poza tym dyrektor ma nową koncepcję na wykonanie sali konferencyjnej, czyli kosztorys ofertowy będzie miał niewiele wspólnego z rzeczywistością. Co zrobić w takiej sytuacji? Jak sobie radzić ze zmianami w trakcie wykonywania zamówienia? Zawsze miałam z tym kłopot, ale teraz skala tych zmian jest ogromna, a porojekt ma być dofinansowany z UE.
Będzie bardzo wdzięczna za pomoc

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 19 sie 2009, 16:41

To ciężka sprawa w tym wypadku, dodatkowe roboty nie wchodzą w grę a cena zapewne istotnie się zmieni KLAPA.

maja
Posty: 140
Rejestracja: 07 maja 2009, 8:04

Post autor: maja » 21 sie 2009, 9:30

Ale czy jest jakiś sposób na wyjście z sytuacji? Wiadomo roboty dodatkowe nie będą refundowane, ale co zrobić żeby całe zadanie było wykonywane zgodnie z PZP?
Czy w ogóle da się coś zrobić? Uniwaznić nie można bo prace już trwaja i mój szef nigdy na to się pójdzie.

ODPOWIEDZ