zmiana właściciela

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
driver721
Posty: 73
Rejestracja: 22 lut 2013, 10:13

Post autor: driver721 » 28 sie 2013, 13:47

Witam.
Firma która wygrała przetarg, zmieniła właściciela (mąż przepisał na żonę i zmienił się nip i regon), czy muszę ogłaszać nowy przetarg na dostawy którą ta firma świadczyła dla nas?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 28 sie 2013, 14:51

".....Co do zasady zmiany podmiotowe po stronie wykonawcy umowy w sprawie zamówienia publicznego są niedopuszczalne. Wyjątkiem jest wstąpienie w prawa i obowiązki wykonawcy zamówienia publicznego w wyniku sukcesji uniwersalnej. Sukcesja uniwersalna może nastąpić np. w drodze darowizny. Jednak w przypadku nabycia przedsiębiorstwa trzeba pamiętać, że zgodnie z art. 55¹ Kodeksu cywilnego, pojęcie przedsiębiorstwa nie obejmuje zobowiązań i obciążeń związanych z jego prowadzeniem, co oznacza, że przejście na nabywcę (obdarowanego) przedsiębiorstwa na podstawie art. 552 Kodeksu cywilnego obejmować będzie aktywa.

Kwestię zobowiązań związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa reguluje art. 554 Kodeksu cywilnego, zgodnie z którym nabywca przedsiębiorstwa jest odpowiedzialny solidarnie ze zbywcą za jego zobowiązania związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, chyba że w chwili nabycia nie wiedział o tych zobowiązaniach, mimo zachowania należytej staranności.
Jeżeli zatem opisana zmiana podmiotowa po stronie wykonawcy jest dopuszczalna - możliwe jest aneksowanie umowy w zakresie wynikającym z tej zmiany. Nie będzie się temu sprzeciwiał również art. 144 ust. 1 ustawy Pzp, który zakazuje zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty. Zmiana imienia i nazwiska właściciela firmy dotyczy zaś nie postanowień umowy, ale określenia stron, natomiast zmiana nr. konta bankowego nie dotyczy treści oferty."

driver721
Posty: 73
Rejestracja: 22 lut 2013, 10:13

Post autor: driver721 » 29 sie 2013, 7:26

Witam
W umowie nic się nie zmieniło nazwa firmy też pozostała taka sama, tylko ze względu na wszelkiego rodzaju opłaty właściciel postanowił przepisać firmę na żonę, która już gdzieś pracuje. Zastanawiam się więc czy aneksować umowę-( lecz chyba w rozumieniu prawa jest to zupełnie inna firma, inny nip i regon) czy do końca roku kupować ten asortyment (art 4 pkt 8), czy rozpisywać nowy przetarg?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 29 sie 2013, 9:36

Po co nowy przetarg, skąd taka decyzja?

pawellllek
Posty: 309
Rejestracja: 10 kwie 2008, 12:36

Post autor: pawellllek » 30 sie 2013, 9:32

a co masz na msyśli pisząc "zmiana właściciela"? w jakiej formie jest prowadzona działalność? Czy to aby nie jest osoba fizyczna prowadząca działalność??

driver721
Posty: 73
Rejestracja: 22 lut 2013, 10:13

Post autor: driver721 » 30 sie 2013, 13:11

Tak to jest osoba fizyczna prowadząca działalność, która przekazała firmę żonie.

regina
Posty: 1
Rejestracja: 22 sie 2013, 10:15

Post autor: regina » 05 wrz 2013, 8:16

Witam
Bardzo proszę o poradę prawną w zakresie przetargu w trybie nieograniczonym poniżej 200 000 euro na świadczenie usług w zakresie żywienia pacjentów.
Stan faktyczny.
Po ogłoszeniu wyboru Wykonawcy i umieszczeniu na stronie internetowej Zamawiającego , Zamawiającemu zarzucono nieprawidłowość w wyborze oferenta (zarzut dotyczył załączonych do oferty referencji). Niezwłocznie po otrzymaniu wymienionego zarzutu, Zamawiający dokonał odpowiedzi. Po terminie ustawowym tj. 5 dni, ponownie otrzymano zarzut dotyczący tym razem innej czynności.
Pytanie - Czy w obecnej sytuacji Zamawiający ma obowiązek dokonać odpowiedzi na drugi zarzut złożony po terminie ustawowym nie wymienionym w pierwszym piśmie.

Pozdrawiam

rafal1201
Posty: 243
Rejestracja: 06 sty 2010, 9:09

Post autor: rafal1201 » 05 wrz 2013, 8:42

Co prawda lepiej, gdyby pytanie wiązało się z tematem wątka, ale odpowiadając - w opisanej sytuacji Zamawiający nie ma obowiązku odpowiadać Wykonawcy.

ODPOWIEDZ