zmiana umowy czy nie?

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
mobia
Posty: 41
Rejestracja: 05 lip 2011, 13:44

Post autor: mobia » 04 kwie 2012, 15:54

PN na ratownictwo wodne.
Rozliczenie kosztorysowe - za faktycznie przepracowane godziny.

W chwili obecnej pływalnia funkcjonuje powiedzmy 10 godzin dziennie. Ale w trakcie trwania umowy może wystąpić (ale oczywiście wcale nie musi) sytuacja, że zostaną te godziny zmienione. Na plus bądź na minus. Szacowana ilość godzin ratowniczych jest oczywiście wyliczona wg aktualnych godzin funkcjonowania pływalni.

Czy można w trakcie trwania zamówienia zmienić w umowie ilość godzin? Czy będzie to zmianą istotną wymagającą aneksu? i co za tym idzie, czy Zamawiający powinien w SIWZ przewidzieć możliwość dokonania zmian wartości umowy ze względu na zmiany godziny funkcjonowania pływalni?

Czy raczej można to potraktować jako rzecz normalną, która w rozliczeniu kosztorysowym się zdarza.

A może to będzie całkowicie nowe zamówienie z art. 67. ust 1 pkt 5? mętlik mam w głowie od tego przewidywania zmian :)

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 04 kwie 2012, 18:57

Moim zdaniem jest to zmiana istotna i powinna zostać przewidziana w umowie zgodnie z art.144 ustawy Pzp.

ODPOWIEDZ