zaopatrzenie stołówki

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 16 lip 2010, 9:38

Tak, opierać się trzeba na cenach jednostkowych podczas rozliczenia według faktycznych dostaw, natomiast łączna cena zliczona za poszczególne produkty do porównania złożonych ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej - powodzenia.

edytab
Posty: 334
Rejestracja: 09 cze 2008, 9:01

Post autor: edytab » 16 lip 2010, 12:02

Bardzo podoba mi się ten zapis o łącznej cenie do porównania ofert (ja teraz przymierzam się do postępowania na telefony komórkowe, a....... jak ogłosić w BZP udzielenie takiego zamówieniai co wpisać w punkcie "Informacja o cenie wybranej oferty oraz o ofertach z najniższą i najwyższą ceną" przecież tu nie będzie występować cena brutto całej usługi.., czy ew takiej sytuacji tu też podaję tą łączną cene, którą stosuję do porówniania ofert???

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 16 lip 2010, 12:40

Tak, w przypadku cen jednostkowych podaje się przewidywaną wartość za całość realizacji zamówienia.

lex
Posty: 459
Rejestracja: 23 mar 2010, 12:49

Post autor: lex » 29 lip 2010, 7:43

odbyło się otwarcie itd, w pakiecie, gdzie występowało kilkanaście pozycji produktów, oferent pomylił stawkę Var przy jednym produkcie, rozumiem że zostaje z miejsca odrzucony na daną część?

Inny źle .... wykonał mnożenie cen jednostkowych x ilość i podatek, w sumie wyszło tak, że cena brutto ulegnie zmianie, kolejny zrobił błąd w mnożeniu z tym że cena brutto nie ulegnie zmianie..

Czy w obu tych przypadkach zmieniam prawidłowo ofertę i występuje do oferentów o zgodę na dokonanie zmian??

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 29 lip 2010, 8:40

Ad. 1 zła stawka VAT nie da się uratować oferty
Ad.2 podchodzi pod błędy rachunkowe w tym wypadku nie muszą wyrażać zgody na ich poprawienie, tylko zawiadamiasz ich o stosownej poprawie.

lex
Posty: 459
Rejestracja: 23 mar 2010, 12:49

Post autor: lex » 29 lip 2010, 8:54

ok kolejne pytanie co w wypadku, gdy źle był skonstruowany załącznik do formularza ofertowego, chodzi o formularz cenowy, gdzie ... wskazane było, aby cena netto była obliczana z ceny brutto (brutto minus podatek VAT wyliczony z ceny brutto)

czy błąd dosłownie bez słów wpływa na obligatoryjne unieważnienie zamówienia tutaj z art. 93 pkt 1 ust. 7 ??

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 29 lip 2010, 8:59

Trochę galimatias, ale nie przypuszczam że jest to podstawa do unieważnienia.

lex
Posty: 459
Rejestracja: 23 mar 2010, 12:49

Post autor: lex » 29 lip 2010, 9:08

straszny...


jak w tym przypadku się zachować?


poprawić oferty zgodnie z zasadami rachunkowości i tylko poinformować Wykonawców o dokonanych zmianach (bez wymaganej zgody) ??

lex
Posty: 459
Rejestracja: 23 mar 2010, 12:49

Post autor: lex » 29 lip 2010, 10:48

będę musiał tak zrobić, poprawiam błędy rachunkowe i nie unieważniam postępowania

lex
Posty: 459
Rejestracja: 23 mar 2010, 12:49

Post autor: lex » 30 lip 2010, 8:11

rozumiem że informację o poprawieniu oczywistych błędów rachunkowych z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych przesyłam Wykonawcom, którzy popełnili je czy wszystkim?

Czy jest możliwe, aby taką informację zamiast w oddzielnej informacji dać razem z powiadomieniem o wyborze najkorzystniejszej oferty, czyli dokonać dwóch czynności w jeden dzień?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 30 lip 2010, 8:31

Powiadamiasz Wykonawców których oferty zostały poprawione, możesz wysłać wraz z ogłoszeniem o wyborze najkorzystniejszej oferty , jednak proponowałbym wysłać przed ogłoszeniem osobnym pismem.

lex
Posty: 459
Rejestracja: 23 mar 2010, 12:49

Post autor: lex » 30 lip 2010, 9:04

czyli można w tym samym dniu i ok:) mam problem z określeniem VAT-u za musztardę sądzę że powinien być 22%, czy jest możliwość sprawdzenia na jakiejś stronce jaki być powinien, gdyż muszę posiadać dane do uzasadnienie prawnego odrzucenia takiej oferty...

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 30 lip 2010, 11:07

O interpretację dotyczącą zastosowania właściwej stawki VAT możesz zwrócić się do dyrektora finansowego lub głównego księgowego Twojej jednostki.
Błędnie przyjętej stawki VAT nie możesz potraktować jako oczywistej omyłki rachunkowej i poprawić w trybie art. 87 ust. 2 ustawy Pzp. Ofertę zawierającą błędną stawkę VAT powinieneś odrzucić na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 6, jako zawierającą błędy w obliczeniu ceny.
Strony na której można to sprawdzić niestety nie znam.

lex
Posty: 459
Rejestracja: 23 mar 2010, 12:49

Post autor: lex » 30 lip 2010, 11:36

tak chce odrzucić tzn. muszę, niestety urlopy są dlatego nie nadążamy za wszystkimi, dzięki za pomocą kolejną!!

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 30 lip 2010, 12:01

Lex u mnie jest podobnie, niebawem urlop a ja nie wiem gdzie ręce włożyć.

ODPOWIEDZ