Zamowienie udzielane w czesciach

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
lopatka1255
Posty: 21
Rejestracja: 19 wrz 2011, 20:25

Post autor: lopatka1255 » 19 cze 2012, 16:32

Witam,
oglosilimy przetarg.Byl to jeden przetarg podzielony na dwie odrębne części.
Pierwszy przetarg,ktory oglosilismy dotyczyl zakupu energii na oswieltlenie ulic.
Tydzien pozniej oglosilismy drugi przetarg,ktory dotyczyl zakupu energii dla szkoł.
W protokole wpisaliśmy iż jest to przetarg podzielony na cześci ,wpisalismy wartość szacunkową ogólną tzn. zsumowane 2 części przetargu oraz wartośc szacunkową konkretną dla danego przetargu tj.części.
Moje pytanie brzmi jaką wartośc szacunkową mam wpisać w ogloszeniu o udzielniu zamowienia łączną dla tych 2 części (mimo ,ze były to 2 odrębne przetargi) czy wpisać wartośc zamowienia, dla konkretnej część?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 19 cze 2012, 17:05

Wartość dla konkretnej części.

lopatka1255
Posty: 21
Rejestracja: 19 wrz 2011, 20:25

Post autor: lopatka1255 » 19 cze 2012, 17:41

Janusz pisze:Wartość dla konkretnej części.
Dziękuję za odpowiedź. Myslałam jednak ze w ogloszeniu o udzieleniu zamowienia podaję łączną wartość szacunkową dwóch przetargów. ponieważ było to jedno zadanie podzielone na dwa przetargi czyli dwie części i ma tutuaj zastoswanie art. 32 ust. 4
Jeżeli zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych albo udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania, wartością zamówienia jest łączna wartość poszczególnych części
zamówienia.

Ale moze jednak zle ten przepis rozumię.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 19 cze 2012, 18:02

Trzeba rozróżnić dwie kwestie, Ja zrozumiałem że jest to zamówienie udzielane w częściach, jeżeli tak to jak pisałem powyżej, chyba że jest to zamówienie z możliwością składania ofert częściowych to łącznie.
Oba przypadki to dwie rożne kwestie.

lopatka1255
Posty: 21
Rejestracja: 19 wrz 2011, 20:25

Post autor: lopatka1255 » 19 cze 2012, 18:23

Janusz pisze:Trzeba rozróżnić dwie kwestie, Ja zrozumiałem że jest to zamówienie udzielane w częściach, jeżeli tak to jak pisałem powyżej, chyba że jest to zamówienie z możliwością składania ofert częściowych to łącznie.
Oba przypadki to dwie rożne kwestie.
Jest to zamowienie udzielane w częściach. Jedeno zadanie podzielone na dwie części przeprowadzone w odrębnych postępowaniach.
Wiem,że już marudzę,ale wychodzi na to,ze nie rozumiem tego zapisu "udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania, wartością zamówienia jest łączna wartość poszczególnych części "

to rozumiem ze Januszu ze wg Ciebie mam podac wartość dla konkretnej części?
Proszę o pomoc i wyjaśnienie.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 19 cze 2012, 18:40

Jeżeli udzielasz zamówienia na daną część zamówienia w oparciu o art. 6a ustawy Pzp, wartością szacunkową Twojego zamówienia będzie łączna wartość poszczególnych części, ale prowadząc procedurę, uwzględnisz zwolnienia wynikające z tego artykułu, tj. przeprowadzisz procedurę w oparciu o przepisy właściwe dla wartości danej części zamówienia. Podobnie kwotę wadium ustalisz w odniesieniu tylko do wartości szacunkowej danej części zamówienia.
W ogłoszeniu o udzieleniu zamówienia w sekcji IV.5) „szacunkowa wartość zamówienia”, zgodnie z przypisem, w przypadku składania ofert częściowych szacunkową wartość zamówienia podajesz tylko dla danej części zamówienia.
Wartość szacunkową danej części odnotuj również w protokole z postępowania w pkt 2 „Przedmiot zamówienia” w pkt jest to zamówienie udzielane w częściach, a wartość udzielanego zamówienia została ustalona na kwotę ………………….. zł, co stanowi równowartość ………….. euro. Ponadto w tym miejscu odnotuj również wartość szacunkową całości zamówienia, co dodatkowo posłuży weryfikacji, czy zachowane zostały zależności wartościowe, pozwalające na zastosowanie art. 6a ustawy Pzp.

lopatka1255
Posty: 21
Rejestracja: 19 wrz 2011, 20:25

Post autor: lopatka1255 » 19 cze 2012, 21:04

Bardzo dziękuję za wyjaśnie.
Ja akurat udzielając zamowienia nie stosowałam art.6a (stad moje watpliwości). Mialam jedno postepowanie pow. 14 tys. euro i drugie tez. Były to dwa odrębne postępowania,ale zsumowane zgodnie z CPV (nie przekrocxzyly wartości o ktorych mowa w art. 11 )

papay
Posty: 69
Rejestracja: 05 lis 2010, 13:54

Post autor: papay » 19 gru 2012, 13:14

podłącze się pod temat. Dałem jedno ogłoszenie podzielone na 2 części z możliwością złożenia oferty przez jednego wykonawcę na 1 część. Pytanie pisać dwa protokoły ? czy jeden a w nim rozdzielać niektóre punkty na 1 cześć i na 2 cześć, oraz mam pytanie, wpłynęły po 1 ofercie na każdą z części czy w związku z tym mogę umowę podpisać od razu po wyborze najkorzystniejszych ofert czy muszę czekać terminów z 94 ? de facto są 2 oferty ale tak jak pisałem po 1 na każdą z części.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 19 gru 2012, 13:41

Skoro jest po jednej ofercie umowę można podpisać bez oczekiwania na terminy, protokół jak najbardziej może być jeden dostosowany do danego postępowania (rozszerzająco).

ODPOWIEDZ