wykaz wykonanych usług i referencje

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
kaska26
Posty: 156
Rejestracja: 07 sty 2009, 9:39

Post autor: kaska26 » 22 lut 2011, 10:22

W przetargu na wykonanie projektu remontu obiektu na potwierdzenie doświadczenia zarządałam "wykonania co najmniej 1 usługi odpowiadającej swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia o wartości minimum 80 000 zł".
Wykonawca załączył wykaz i referencje. Tylko z referencji wynika, że wykonał projekt budowy a nie projekt remontu.
Nie wiem czy uznać taki wykaz i referencje czy wzywać do złożenia nowego wykazu.

lex
Posty: 459
Rejestracja: 23 mar 2010, 12:49

Post autor: lex » 22 lut 2011, 10:42

Spokojnie bym uznał o ile jeszcze zmieścił się z wartością usługi

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 22 lut 2011, 10:47

J.w :)

kaska26
Posty: 156
Rejestracja: 07 sty 2009, 9:39

Post autor: kaska26 » 22 lut 2011, 10:52

Tak wartości się zgadzają. Wielkie dzięki.

JACK
Posty: 7
Rejestracja: 22 lut 2011, 14:33

Post autor: JACK » 22 lut 2011, 14:44

Witam. Mam pytanie co do żądania przez zamawiającego wykazu prac wraz z wartością. czytałem, że można żądać potwierdzenia poprawności wykonanych prac a nie ich wartości. proszę o pilną odpowiedź.

lex
Posty: 459
Rejestracja: 23 mar 2010, 12:49

Post autor: lex » 22 lut 2011, 14:51

dokładnie tak, co do wartości określasz ją w składanym oświadczeniu

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 22 lut 2011, 14:51

Poprawność wykonanych prac potwierdzają np. referencje lub inny dok., zgodnie z rozporządzeniem.

JACK
Posty: 7
Rejestracja: 22 lut 2011, 14:33

Post autor: JACK » 22 lut 2011, 14:55

Może jednak opiszę sytuację dla klarowności. Zamawiający w warunkach określił wykazanie się przynajmniej jednym zadaniem na kwotę minimum 50000zł w okresie ostatnich trzech lat. moja firma wykonywała usługę o identycznym charakterze, wielkości i zakresie co usługa w sprawie której zamawiający wszczął postępowanie. Wykonywałem powyższe prace najpierw na podstawie umowy na wartość 44000zł a później zlecenia na kwotę 9000zł. Między umową i zleceniem nie było żadnych różnic co do charakteru a także zlecenie zostało zawarte bezpośrednio po zakończeniu umowy bez jednego dnia przerwy. Zamawiający określił jako dwa różne zadania i odrzucił moją ofertę mimo, że była najkorzystniejsza z 6 złożonych. Czy istnieje szansa na pozytywne odwołanie? Dzięki za odpowiedź.

JACK
Posty: 7
Rejestracja: 22 lut 2011, 14:33

Post autor: JACK » 22 lut 2011, 15:00

Złożyłem protokoły potwierdzające poprawność wykonanych prac w jeszcze większej ilości, ale każdy na małe kwoty. Natomiast w druku oświadczenia określono tą kwotę a ja to potwierdziłem sumując te prace, czyli co skłamałem? naruszyłem prawo. przecież to ja oświadczam. Czyli co jest ważniejsze moje oświadczenie czy wykaz prac z wartościami?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 22 lut 2011, 15:52

No niestety Zamawiający ma rację, nie było to jedno zamówienie na określoną kwotę a dwa odrębne zamówienia.

JACK
Posty: 7
Rejestracja: 22 lut 2011, 14:33

Post autor: JACK » 22 lut 2011, 16:35

ale czy jest zasadne żądanie wartości usługi a nie zakresu usługi, szczególnie, że jak już pisałem jest to ta sama usługa u tego samego zamawiającego, nie jest to ograniczanie konkurencji? przecież małe firmy mają ograniczone możliwości rozwoju a konkurencja korzysta. Dzięki za odpowiedź.

JACK
Posty: 7
Rejestracja: 22 lut 2011, 14:33

Post autor: JACK » 22 lut 2011, 16:37

czyli nie ma możliwości odwołania? ewentualnie jakiś wyrok w podobnej sprawie

JACK
Posty: 7
Rejestracja: 22 lut 2011, 14:33

Post autor: JACK » 22 lut 2011, 17:03

https://przetargi.pl/artykul.php?nr=8 , https://przetargi.pl/artykul.php?nr=7

w tych artykułach nie jest to jednoznacznie powiedziane

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 22 lut 2011, 17:57

Po ogłoszeniu postępowania można było skorzystać z działu VI "środki ochrony prawnej", wówczas istniała by możliwość że zamawiający po otrzymaniu informacji zmienił by warunki, lecz teraz już jest niestety na to za późno i moim zdaniem w chwili obecnej nie wiele da się już zrobić.

JACK
Posty: 7
Rejestracja: 22 lut 2011, 14:33

Post autor: JACK » 23 lut 2011, 7:00

no szkoda . Ale dziękuję bardzo ;(

ODPOWIEDZ