Wykaz dostaw

Wszystkie zagadnienia związane ze stworzeniem poprawnej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - omówienie SIWZ
Dolcevita
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2009, 15:09

Post autor: Dolcevita » 17 lut 2010, 11:28

Witam serdecznie,

Mam pytanie odnośnie interpretacji zapisu w SIWZ dotyczącego wykazu dostaw:

Zamawiający wymagał "wykazu wykonanych minimum 3 dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, (...), odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. polegających na dostawie oferowanego asortymentu o wartości 35 000 zł, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów (...)".

Moje pytanie: czy należało podać wykaz min. 3 dostaw o wartości łącznej 35 000 zł, czy min. 3 dostawy KAŻDA o wartości 35 000 zł?

Bardzo proszę o pomoc.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 17 lut 2010, 11:57

Hmm, chodzi raczej o 35 000 każda z wymienionych robót, pewnie zamawiacz zapomniał dopisać "..........o wartości 35 000 zł każda...."

Dolcevita
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2009, 15:09

Post autor: Dolcevita » 17 lut 2010, 12:05

Ale to nie jest "strata" Zamawiającego, że zapomniał?

Jest już po otwarciu ofert, więc zostaliśmy wezwani do uzupełnienia jednej dostawy, która ma za małą kwotę. Natomiast łącznie te 3 dostawy kilkukrotnie przewyższały wartość wymaganą.
Problem w tym, że jest to specyficzny asortyment, więc nie mamy tej trzeciej dostawy na 35000zł. Dlatego chciałam się jakoś wywinąć interpretacyjnie.

Zresztą wielokrotnie rozmawiałam z Działami Zam. Publ. jeszcze przed wysłaniem oferty, jaki wykaz sobie życzą i powiedziano mi, że kluczem właśnie jest to słowo "KAŻDA". Jak nie ma, to bierzemy wartość łącznie.

I bądź tu mądry.... :(

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 17 lut 2010, 13:30

To tłumaczenie jakieś dziwne, u mnie by to nie przeszło, nie można sumować skoro wymaga się aby ''KAŻDA'' była o wartości 35 000 zł.
Szkoda że nie macie tego na papierku, ponieważ teraz będziecie wykluczeni z postępowania.

WDR
Posty: 5
Rejestracja: 08 cze 2010, 16:32

Post autor: WDR » 08 cze 2010, 17:05

U mnie by nie przeszło wzywanie do uzupełnienia jeżeli Wykonawca nie wykazał się odpowiednią ilością usług o odpowiedniej wartości. Wzywać można jedynie do uzupełnienia brakujących dokumentów lub dokumentów zawierających błędy. Nie mam podstaw sądzić, że przedstawiona przez wykonawcę lista jest błędna - przecież przedstawia faktycznie zrealizowane zamówienia, a że one nie potwierdzają spełnienia warunków, to inna sprawa.

Załóżmy np. że żądamy zaświadczenia z ZUSu o nie zaleganiu ze skladkami. Ktoś nam daje zaświadczenie wydane w dniu składania ofert, że ze składkami zalega. Mam je uznać za błędne? Przecież wydał je ZUS! Po prostu dany dokument nie potwierdza spełnienia przez Wykonawcę warunku. Jeśli wezwę do uzupełnienia, to i tak nie uzyskam innego dokumentu, ale moje działanie zostanie odebrane jako próba zagarnięcia wadium

Tutaj rodzi się jeszcze inna sprawa - jeżeli Wykonawca składał oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu art 24, to można go wtedy pozwać o składanie fałszywych oświadczeń.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 08 cze 2010, 17:31

Wezwania wykonawcy do uzupełnienia dokumentów dokonujesz w sytuacji, gdy wykonawca:

* nie złożył wymaganych oświadczeń lub dokumentów (np. dokumenty nie znalazły się w treści oferty, nie zostały potwierdzone za zgodność z oryginałem, zostały złożone bez tłumaczenia na język polski),
* złożył oświadczenia lub dokumenty zawierające błędy (np. wystawione wcześniej niż przewiduje rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, wskazujące na niespełnienie postawionych warunków udziału w postępowaniu, np. gdy wykonawca nie podał liczby wykonanych zamówień odpowiadających przedmiotowi Twojego zamówienia albo wskazał w wykazie osoby przewidziane do realizacji zamówienia niespełniające wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia).
Więc co będzie jeżeli ''Pani'' w ZUS lub US się pomyliła wydając zaświadczenie że Wykonawca zalega a on faktycznie nie zalega?
Nie wezwiesz do uzupełnienia?

WDR
Posty: 5
Rejestracja: 08 cze 2010, 16:32

Post autor: WDR » 08 cze 2010, 19:30

Janusz pisze:(np. wystawione wcześniej niż przewiduje rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, wskazujące na niespełnienie postawionych warunków udziału w postępowaniu, np. gdy wykonawca nie podał liczby wykonanych zamówień odpowiadających przedmiotowi Twojego zamówienia albo wskazał w wykazie osoby przewidziane do realizacji zamówienia niespełniające wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia)
To jest treść rozporządzenia? Jeśli tak, to przepraszam, widocznie go nie znałem.

Ja za błąd uznaję sprawy czysto techniczne np. brak podpisu.

To odnieśmy to do sytuacji z pierwszego postu. Wykonawca wykonał 2 zamówienia za 35 tyś. i jedno poniżej tej kwoty. Nie wykonał 3 za 35 tyś, więc nie popełnił błędu, bo podał rzeczywiście wykonane zamówienia. Wzywasz go do poprawienia błędu, którego nie ma, bo on nie wykonał tylu robót.

Nie wiem jak konkretnie u Ciebie, ale u mnie tytuł załącznika w którym pisze się o dostawach brzmi "Wykaz robót budowlanych/usług/dostaw o charakterze podobnym do przedmiotowego, wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat lub w okresie prowadzenia działalności krócej niż 5 lat". Nie pytam o 3 roboty, czy o inną ilość określoną w SIWZ, ale domyślnie o wszystkie wykonane w ciągu ostatnich 5 lat. Może stąd różnice w interpretacji.

Spełnienie warunku określam na podstawie wykazu. Sam wykaz nie jest warunkiem, lecz jedynie dokumentem potwierdzającym. Ustawa mówi, że wzywasz do uzupełnienia dokumentów zawierających błędy, lub gdy ich w ogóle nie ma, ale nie mówi o wezwaniu do złożenia dodatkowych dokumentów jeżeli przedłożone nie potwierdzają spełnienia warunków.

Pytanie: Skąd możesz wiedzieć, że wykaz robót przedłożony przez wykonawcę zawiera błąd merytoryczny (nie wykazano w nim wszystkich faktycznie wykonanych robót)?

Wg mnie nie ma przesłanek do podejrzewania błędu. No ale może jestem zbyt surowy. Jednak wolę stosować taką interpretację, niż odpowiadać przed KIO za bezprawne zatrzymanie wadium.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 08 cze 2010, 19:51

WDR, jeżeli nie ma dokumentu lub jest błędny np. należało przedstawić 2 roboty za kwotę X, a Wykonawca przedstawił jedną za kwotę X, należy bezwzględnie wezwać do uzupełnienia wykazu który potwierdzi wymagania stawiane przez Zamawiającego. (właśnie taki przypadek jest także traktowany jako ''błędny''.

WDR
Posty: 5
Rejestracja: 08 cze 2010, 16:32

Post autor: WDR » 08 cze 2010, 19:57

Które rozporządzenie o tym mówi? Jakiś wyrok sądu? Jest do tego jakaś wykładnia? Używasz słowa "bezwzględnie" - żeby działać bezwzględnie trzeba mieć jednoznaczny przepis.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 08 cze 2010, 20:11

WDR- swoje wyjaśnienia opisałem wyżej, jeżeli będziecie nadal obstawali przy swoim nie wzywając do uzupełnienia popełniacie ogromny błąd.

Wezwanie do uzupełnienia dokumentów


Zamawiający w postępowaniu nr 3/09 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest budowa podziemnych zbiorników do gromadzenia nieczystości komunalnych, na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) wzywa do uzupełnienia dokumentów:

1. Aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek lub że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności bądź wstrzymanie w całości wykonania decyzji, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Złożone zaświadczenie jest nieaktualne. Zostało bowiem wystawione z datą późniejszą niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2. Wykazu wykonanych minimum 3 robót budowlanych, o których mowa w pkt VII lit. c specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. W ofercie został złożony wykaz obejmujący tylko jedną robotę budowlaną, która nie została potwierdzona dokumentem świadczącym o jej należytym wykonaniu.
3. Decyzji o przyznaniu uprawnień budowlanych osobom wymienionym w wykazie osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz aktualnych dokumentów potwierdzających przynależność do właściwej izby inżynierów budownictwa i posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Wykonawca nie dołączył do oferty przedmiotowych uprawnień budowlanych i zaświadczeń o przynależności do właściwej izby inżynierów budownictwa wymienionych w wykazie osób.
4. Dokumentu stwierdzającego zgodność oferowanych pojemników z normą PN-EN840. Wykonawca nie dołączył do oferty tego dokumentu.
Proszę zwrócić uwagę na punkt 2.

Dolcevita
Posty: 13
Rejestracja: 24 lis 2009, 15:09

Post autor: Dolcevita » 26 kwie 2011, 15:00

Witam serdecznie,

Podczepię się pod swój stary temat... :)

Zamawiający w SIWZ wymagał, aby "Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej
jedną dostawę odpowiadającą swoim rodzajem i łączną wartością:
np. dla Pakietu Nr 1: 200.000 PLN dostawy stanowiącej przedmiot zamówienia
dla Pakietu Nr 2: 60.000 PLN dostawy stanowiącej przedmiot zamówienia (...).

Moje pytanie brzmi: czy dostawą stanowiącą przedmiot zamówienia jest konkretny asortyment wyszczególniony w pakiecie, czy przedmiot zamówienia przetargu?

Jakiś czas temu Kierownik jednego z działów zamówień publicznych powiedział mi, że Zamawiający nie ma prawa wymagać wykazania się zrealizowaną dostawą na konkretny asortyment wyszczególniony w pakiecie. Czy jest to prawda?

Pozdrawiam.

Braun
Posty: 168
Rejestracja: 17 cze 2009, 9:40

Post autor: Braun » 04 maja 2011, 12:12

1. konkretny asortyment wyszczególniony w pakiecie
jesli W-ca startuje tylko na jeden z pakietów to po co ma wykazywać dostawy dotyczące innych pakietów?

2. a cóż to za mądrości głosi ten kierownik? skąd ta opinia? a jak inaczej W-ca dowiedzie, że z/realizował te konkretne dostawy do konkretnego pakietu?

ODPOWIEDZ