Strona 1 z 1

: 28 lut 2008, 16:02
autor: enya
Witam
Prosze o podpowiedź w sprawie zakupu sprzetu medycznego. Chodzi o to , że chcemy w miesiącu marcu zakupić stomatologiczny aparat RTG o szcunkowej wartości 15 tys. a w czerwcu aparat USG o wartości ok. 200 tys. zł. Planujemy aparat RTG kupić bez przetargu ponieważ jest to kwota poniżej 14 tys. euro , a USG w ramch prztargu nieograniczonego . Proszę o podpowiedź czy zakup RTG bez przetargu będzie dzieleniem zamówienia w celu uniknęcia stosowania ustawy? Nie sa to urządzenia tego samego rodzaju poniewaz służą do zupełnie innych badań oraz dostawcy też będa różni. Dodam tylko , że oba te urzadzenia mamy zapisane w palnie finansowym, a wymiana RTG dodatkowo jest zaleceniem sanepidu wię troche się nam spieszy .

: 28 lut 2008, 19:02
autor: Janusz
to fakt że oba urządzenia służą do innych celów jednak pomimo tego kwalifikuje się je jako sprzęt medyczny czyli zamówienie kwlifikowało by się jako tego samego rodzaju.Osbiście przeprowadziłbym postepowanie zgodnie z ustawą ale jest to moja indywidualna opinia.

: 28 lut 2008, 19:58
autor: enya
A gdyby zakup RTG nie był przewidziany w planie finansowym? czy w ogóle jest jakaś możliwość zakupu tej maszyny poza ustawą ? Bardzo proszę o pomoc.

: 28 lut 2008, 21:07
autor: enya
usilnie drążę ten temat, ale jest on bardzo wazny dla mnie. Czy można gdzieś w przepisach prawa jasno wyczytać kiedy mamy do czynienie z częścią większego zamówienia , a kiedy odrębnym zamówieniem (w odniesieniu do dostaw i usług) lub co to jest zamówienie tego samego rodzaju . Gdzieś czytałam , że zamówienie tego samego rodzaju to " produkt z tej samej półki w sklepie" to moje zakupy nijak sie mają do jednej półki. Oba urządzenia to sprzęt medyczny, ale służący i działający zupełnie inaczej. Niedawno robiliśmy przetarg nieograniczony na dostawę sprzętu medycznego jednorazowego użytku (strzykawki, cewniki, itp.) w nazwie to też sprzęt medyczny czy to też powinno być zsumowane do RTG i USG. Nazwą określającą sprzęt medyczny bądź urządzenia medyczne można określić prawie całe wyposażenie szpitala czy powinnam je sumować( chyba już popadam w jakąś paranoje z tym sumowaniem i dzieleniem) . Czy to wszystko nie jest przypadkiem sprawą interpretacji zamawiającego bądź wykonawcy. A w przypadku kontroli siłą sugestii? Przepraszam za zbytnią wylewność. I pozdrawiam wszystkich komu będzie się chciało to czytać

: 29 lut 2008, 8:42
autor: PiotrW
Aż tak dobrze niestety nie ma, żeby można było jasno z przepisów wyczytać kiedy dane zamówienie powinno być traktowane całościowo, a kiedy jako odrębne zamówienia, których można udzielić osobno nawet jeśli ich wartość razem przekracza 14000 euro. Co do aparatów RTG i strzykawek to owszem, jest to sprzęt medyczny w szerokim tego słowa znaczeniu, ale produkowany jest przez innych producentów i zapewne nie ma takiej fabryki, która jednocześnie produkowałyby i strzykawki i urządzenia RTG. Jak jest w przypadku aparatów RTG i USG tego nie wiem. Na pierwszy rzut oka wydaje mi się, tak jak Januszowi, że należałoby zakwalifikować te urządzenia jako ten sam rodzaj zamówienia i zrobić jeden przetarg, ale głowy nie dam, bo nie robię przetargów na sprzęt medyczny.

: 29 lut 2008, 9:27
autor: MagdaK
Kupuję sprzęt medyczny i traktujemy urządzenia mające różne zastosowanie w medycynie rozdzielnie. Myślę, że jest to sprawa interpretacji zamawiającego i możliwości racjonalnego wytłumaczenia swoich decyzji. W przypadku aparatu RTG i USG mamy do czynienia z różnymi technikami obrazującymi pozwalającymi na uzyskanie całkowicie odmiennych wyników badań i służących do różnych celów diagnostycznych, jednak jest możliwość zakupu ich u jednego wykonawcy. Kierując się zasadą, że przez dostawy tego samego rodzaju należy rozumieć dostawy produktów, które są przeznaczone do identycznego lub podobnego użytku i są możliwe do nabycia u jednego wykonawcy, należy podjąć decyzję o sumowaniu bądź nie takich zamówień. Ja dochodzę do wniosku, że wartości zamówień na zakup aparatu RTG i USG można nie sumować, jednak nie gwarantuję, że jest to poprawny tok myślenia.

: 29 lut 2008, 14:45
autor: enya
Bardzo mi sie podoba Twój tok myslenia. Choć nadal mam rozterki w tej sprawie. W chwili obecnej muszę juz dokonać zakupu bez przetargu choć z wielkim obawami i czy robie dobrze. Bardzo dziekuje za pomoc Pozdrawiam

: 07 mar 2008, 12:16
autor: agsw20
my też będziemy kupować sprzęt różnego rodzaju
i też nie wiem cxy to będą częściowe czy nie
ale nie ma takiej możliwości zeby u jednego producentA KUPIC wszystko wiec nie bedziemy robic przetagu

Budżet projektu przeznaczony będzie głównie na doposażenie laboratorium CAD/CAM, symulatorów, obrabiarek CNC, elektroniczne, mechatroniki, pomiarów, obróbki cieplnej, spawalnicze oraz obrabiarek konwencjonalnych.

a tam gdzie mozna od jednego wziasc to zrobimy razem

a mozna ustawic jakby przetarg zeby wygrala dana firma z ktora rozmawialismy przed przetargiem??????

: 07 mar 2008, 19:34
autor: PiotrW
Ustawić przetarg, żeby wygrała firma z którą rozmawialiście przed przetargiem? Lepiej nawet nie myśl w ten sposób, bo kiedyś prokurator zapuka do Twoich drzwi.

: 10 mar 2008, 9:08
autor: agsw20
duzo osob chyba tak robi nie>
ale odpowiedz mi na wczesniejsze pytania prosze

: 11 mar 2008, 14:04
autor: enya
Witam ponownie
A czy słyszeliście coś na temat grupowania zamówień wg PKWiU.

: 11 mar 2008, 15:13
autor: PiotrW
Niektórzy grupują w ten sposób zamówienia, ale nie wynika to bezpośrednio z ustawy Prawo zamówień publicznych.

: 19 mar 2008, 13:17
autor: agsw20
ja nie wiem co to jest

: 29 gru 2010, 16:47
autor: pakolito2
w złożonej ofercie wymienione zostały wymagane w siwz dwie wykonane roboty budowlane natomiast załączone zostały tylko referencje dotyczące pozycji nr 1 w/w załącznika , w których brak jest informacji , iż prace wykonane były w obiekcie zabytkowym.
Ponadto kserokopia omawianych referencji nie jest potwierdzona „za zgodność z oryginałem”. Zgodnie z art.26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawca wzostał wezwany do uzupełnienia w/w dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań Zamawiającego na dzień składania ofert.W wyznaczonym terminie wykonawca wykonawca dostarczył wymagane dwie referencje , które to dotyczą zupełnie innych robót , zniżeli wymienione w załączniku do siwz tj. w wykazie wykonanych robót.
Czy w takim wypadku można uznać , że wykonawca spełnia wymagane warunki udziału w postępowaniu, czy też wezwać do uzupełnienia w/w wykazu robót o załączone (uzupełnione )referencje .Proszę o podpowiedż, bo czas mnie goni, a dotacje czekają.

: 29 gru 2010, 19:35
autor: Janusz
Można przedstawić inne referencje, niżeli te które przedstawiono w ofercie, jednak wykaz do tego powinien zostać załączony, dlatego zawsze lepiej pisać o uzupełnienie nie tylko referencji ale także i wykazu.
Wykaz nie będzie potrzeby, jeżeli referencje zawierają wszystkie niezbędne informacje dla zamawiającego.