Strona 1 z 1

: 23 sty 2008, 12:10
autor: magda1204
Moje wątpliwości:
Z dniem 01.01.2008 powstał Gminny Zespół Usług Komunalnych jako jednostaka organizacyjna Urzędu Gminy, któremu w zarządzanie oddano m.in. oświetlenie uliczne, budynki komunalne, czy też część samochodów i innego sprzętu. W związku z tym czy ja jako pracownik urzędu gminy mogę na zakup paliw tj. etyliny i oleju napędowego, czy tez na dostawy i przesył energii elektrycznej zrobić odpowiednio jednen przetarg na jedno i drugie. tzn. przetarg na dostawy paliw z wyszczególnieniem sprzętu będącego w zarządzie urzędu i sprzętu w zarządzie GZUK-u i określeniem płatnika? Analogiczna sytuacja w przypadku energii tylko z wyszczególnieniem obiektów, z które płaci Urząd a za które płaci GZUK..
Każda jednostka ma swój budżet....

Dzięki za podpowiedź.

: 23 sty 2008, 22:45
autor: PiotrW
W takiej sytuacji nie ma przeszkód, aby jednostka gminna sama przeprowadziła przetarg jako zamawiający na potrzebne jej usługi i dostawy. Jeżeli zamówienie ma być finansowane z jednego budżetu (gminnego) a potem jakoś przekazane jednostce to proszę robić jeden przetarg, jeżeli ma być finansowane z oddzielnych budżetów to pojawia się problem ze zręcznym opisaniem wzajemnych rozliczeń i obowiązków, także dla zapewnienia bezpieczeństwa wykonawcy. Ja wybrałbym formalnie dwa przetargi albo postępowanie podzielone na dwie części.

: 24 sty 2008, 9:24
autor: magda1204
Dziękuję. Jednak proszę mi powiedzieć czy naruszę jakieś przepisy jeżeli ogłoszę jeden przetarg zarówno dla Urzędu jak i dla Gminnego Zespołu Usług Komunalnych? W umowie zostaną wyszczególnione pozycje przynależne Ug i oddzielnie GZUK-owi. Bardzo zależy mi na jasnej sytuacji, gdyż znam stanowisko szefa na ten temat, który będzie optował za jednym wspólnym przetargiem.....

: 24 sty 2008, 17:06
autor: PiotrW
Można i tak zrobić. Wykonawca podpisze umowę z gminą, a gmina przekaże część zamówienia swojej jednostce. Z pewnością wasz księgowa i prawnik dokonają tego tak, żeby wszystko pasowało prawnie.