Strona 1 z 1

: 20 cze 2007, 11:46
autor: anian6
Witam,
wiem, że bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówinia. Moje pytanie jest następujące: czy mamy podać pełną kwotę brutto z 22% VATem, czy możemy podać kwotę z odliczonym VATem (możemy odliczyć 88% VATu, 12% VATu to nasze koszty).

: 20 cze 2007, 13:49
autor: PiotrW
Wykonawca przygotowuje ofertę wraz z uwzględnionym podatkiem VAT. Odliczenia podatku to sprawa poszczególnych płatności z umowy, ale skoro sama oferta zawiera podatek, to tak samo podatek w pełnej wysokości powinien być uwzględniony w informacji odczytanej bezpośrednio przed otwarciem ofert.

: 02 lip 2007, 13:46
autor: anian6
Mam kolejne pytanie w tej kwestii. Przed otwarciem przetargu podaliśmy kwotę, jaką zamierzamy przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Wpłynęła tylko jedna oferta, która minimalnie przekroczyła podaną przez nas kwotę. Zależy nam na czasie, żeby nie unieważniać postępowania postanowiliśmy podwyższyć kwotę, jaką mamy zamiar przeznaczyć na ten przetarg. Jaka jest procedura z tym związana? Jaki dokument powinniśmy stworzyć?

: 02 lip 2007, 13:55
autor: PiotrW
Nie ma konkretnej procedury według Pzp. Kwota odczytana przed otwarciem ofert pozostaje jaka była, natomiast zamawiający ma prawo stwierdzić, że w zgodzie z założeniami budżetowymi może podnieść kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i wtedy pozytywnie rozstrzyga postępowania. Możliwe zaś, że wewnętrzne procedury budżetowe wymagają jakiegoś dokumentu na poświadczenie tego faktu (podwyższenia kwoty ustalonej przed otwarciem ofert).