Strona 1 z 1

: 05 kwie 2011, 17:33
autor: Buster
Witam szanowną społeczność.
Czy zapis mówiący, że sprzęt musi pochodzić z polskiego kanału dystrybucji, oraz że musi posiadać serwis producenta na terenie RP jest zgodny z obecnie obowiązującą ustawą PZP?

: 06 kwie 2011, 11:06
autor: Braun
wg mnie nie, art. 7 pzp (uczciwa konkurencja itd),
o jaki typ sprzętu chodzi?

: 06 kwie 2011, 11:21
autor: Buster
Dokładnie o zwarty sprzęt komputerowy: notebooki, netbooki, drukarki, skanery, monitory, sprzęt sieciowy.
Pytam, bo w ostatnim przetargu został zaoferowany notebook, którego nie można było sprawdzić, czy jest zgodny ze specyfikacją, bo po wpisaniu go w google, lista wyników składała się ze stron głównie chińskich. Notabene sprzęt, który wymieniłem wyżej jest taki, że np. w Polsce jest model X, a w UK jest model Y. I one wcale nie muszą być takie same.

: 06 kwie 2011, 12:47
autor: David
Muszę cię zmartwić że wpisanie pełnej nazwy w wyszukiwarkę nie jest wyznacznikiem. Wydaje mi się że opis sprzętu i sprawdzenie winno być rolą informatyka, a jeżeli nie macie informatyka to możecie powołać biegłego.

Niestety musze się przychylić do tego że wskazanie kanału dystrybucji zaprzecza zasadzie uczciwej konkurencji, więc użycie tego argumentu będzie nezgodne z ustawą.

: 06 kwie 2011, 13:08
autor: Buster
Ale właśnie ja jestem informatykiem.
Generalnie jest tak, że szukam informacji o oferowanym sprzęcie na stronach producentów. Ale zdarzają się sytuacje, że na stronach producenta nie ma takich modeli. Po wpisaniu w google dostaję listę chińskich stron.

: 06 kwie 2011, 15:26
autor: lex
Również miałem problemy w zidentyfikowaniu sprzętu, zawsze można posłużyć się kartami technicznymi producenta a co do kanału dystrybucji nie polecam