: 03 lut 2011, 17:00
To już trzeci post dotyczący tego samego zamówienia, ale pytanie znowu inne.
Sytuacja:
Zamówienie na dostawę sprzętu powyżej progów unijnych - przetarg nieograniczony. Podzielony na 7 części - można składać oferty na poszczególne części z osobna. Zamówienie współfinansowane ze środków UE.
Wartość zamówienia ustalona na podstawie uzyskanych z UE środków. Teoretycznie wiem ile mogę wdać pieniędzy, ale sprawa nie jest taka oczywista.
Zamówienie powstało ze scalenia dwóch zadań jednego etapu realizacji projektu. W jednej pozycji planu zadaniowo finansowego operacji mam po prostu zakup aparatury - 6 różnych urządzeń a w drugiej pozycji 1 urządzenie. Ze względu na wspólny cel operacji (i współdziałanie urządzeń) zsumowałem kwoty i wyszło, że musi być przetarg powyżej progów unijnych. Wartość poszczególnych urządzeń na potrzeby wniosku o dofinansowanie ustalono na podstawie 1 oferty na każde urządzenie. Instytucja przydzielająca dofinansowanie chciała TYLKO JEDNĄ kwotę aby udokumentować wysokość stawek we wniosku. Jednakże, jak wiadomo uzyskana cena w tamtych ofertach może znacząco odbiegać od wartości uzyskanej w przetargu (w obie strony). Stąd też mam sumaryczną kwotę na zakup 7 urządzeń (wartość zamówienia) i bardzo przybliżone ceny poszczególnych części zamówienia. Nie widzę też istotnego, formalnego powiązania ofert, które żądała instytucja przydzielająca dofinansowanie, z ustaleniem wartości zamówienia. Jedna sprawa ubieganie się o dofinansowanie a druga wydatkowanie uzyskanych środków.
I teraz problemy:
W efekcie badania i oceny ofert wybieram najkorzystniejsze oferty na zakup 7 urządzeń. Niestety okazuje się, że kwota sumaryczna jest wyższa, niż zaplanowany budżet. Czy jestem zmuszony do unieważnienia całego przetargu, czy tylko części? No a jeśli części, to której??? Czy tej, której cena najbardziej się różniła od.. no właśnie czego? Dodatkowym problemem jest, że mam swobodę przesuwania 10% środków pomiędzy kategoriami projektu. Czyli mogę wydać na te 7 urządzeń zamiast np. 200k€ nawet 240k€ (no ale nie chcę) a już nie wspomnę o przesunięciach wewnątrz kategorii. Czyli np wspomniane 6 urządzeń z jedną kwota w planie zadaniowo finansowym. Jaki udział procentowy ma każde urządzenie????
Gdzie szukać informacji?? Dodam, że dodzwonienie się do UZP graniczy z cudem...
Sytuacja:
Zamówienie na dostawę sprzętu powyżej progów unijnych - przetarg nieograniczony. Podzielony na 7 części - można składać oferty na poszczególne części z osobna. Zamówienie współfinansowane ze środków UE.
Wartość zamówienia ustalona na podstawie uzyskanych z UE środków. Teoretycznie wiem ile mogę wdać pieniędzy, ale sprawa nie jest taka oczywista.
Zamówienie powstało ze scalenia dwóch zadań jednego etapu realizacji projektu. W jednej pozycji planu zadaniowo finansowego operacji mam po prostu zakup aparatury - 6 różnych urządzeń a w drugiej pozycji 1 urządzenie. Ze względu na wspólny cel operacji (i współdziałanie urządzeń) zsumowałem kwoty i wyszło, że musi być przetarg powyżej progów unijnych. Wartość poszczególnych urządzeń na potrzeby wniosku o dofinansowanie ustalono na podstawie 1 oferty na każde urządzenie. Instytucja przydzielająca dofinansowanie chciała TYLKO JEDNĄ kwotę aby udokumentować wysokość stawek we wniosku. Jednakże, jak wiadomo uzyskana cena w tamtych ofertach może znacząco odbiegać od wartości uzyskanej w przetargu (w obie strony). Stąd też mam sumaryczną kwotę na zakup 7 urządzeń (wartość zamówienia) i bardzo przybliżone ceny poszczególnych części zamówienia. Nie widzę też istotnego, formalnego powiązania ofert, które żądała instytucja przydzielająca dofinansowanie, z ustaleniem wartości zamówienia. Jedna sprawa ubieganie się o dofinansowanie a druga wydatkowanie uzyskanych środków.
I teraz problemy:
W efekcie badania i oceny ofert wybieram najkorzystniejsze oferty na zakup 7 urządzeń. Niestety okazuje się, że kwota sumaryczna jest wyższa, niż zaplanowany budżet. Czy jestem zmuszony do unieważnienia całego przetargu, czy tylko części? No a jeśli części, to której??? Czy tej, której cena najbardziej się różniła od.. no właśnie czego? Dodatkowym problemem jest, że mam swobodę przesuwania 10% środków pomiędzy kategoriami projektu. Czyli mogę wydać na te 7 urządzeń zamiast np. 200k€ nawet 240k€ (no ale nie chcę) a już nie wspomnę o przesunięciach wewnątrz kategorii. Czyli np wspomniane 6 urządzeń z jedną kwota w planie zadaniowo finansowym. Jaki udział procentowy ma każde urządzenie????
Gdzie szukać informacji?? Dodam, że dodzwonienie się do UZP graniczy z cudem...