Strona 1 z 1

: 05 lip 2010, 13:31
autor: marcichy
witam, mam problem.
Przeprowadzilem PN ponizej progow na ochrone jednego z naszych budynkow. Ochrona ma odbywac od godz. 15 do 7.00 rano, caly dzien: w soboty, niedziel oraz siwata.
W godzinach pomiedzy 7-15 masz pracownik siedzi na "dyzurce" ale....sie rozchorowal.
W SIWZ nie bylo mowy o zamowieniach uzupelniajacych, nie przewidziano rowniez zmiany umowy.

Dzial techniczny nie przewidzial takich sytuacji (bez komentarza), ze czasem Pana z dyzurki nie bedzie bo zachorowal abo poszedl na urlop. Problemem jest to ze nie przewidzieli zastepstwa a ktos z naszych pracownikow powinien na dyzurce siedziec. Dyrekcja nie widza mozliwosci by kogos przenies badz zatrudnic druga osobe. Ciekawe jest tez to, ze nie wiadomo ile takich dni w roku bedzie.

Jakie rozwiazanie zastosowac by firma ochroniarska w takie dni (od 7.00 go 15.00) mogla ochraniac budynek.
Nowy prztarg, oddzielne umowy zlecenia (to chyba slaby pomysl)....aneks odpada

bede wdzieczny za pomysly

: 05 lip 2010, 13:43
autor: Janusz
Jeżeli nikt nie chce zatrudniać drugiej osoby lub zwiększyć ilość godzin to pozostaje dyżurować temu który opisywał przedmiot zamówienia.

: 05 lip 2010, 13:49
autor: marcichy
a moze art 6a w zwiazku z art 4.8 jakos polaczyc ??

: 05 lip 2010, 14:01
autor: Janusz
Jeśli przygotowane postępowanie na określony przedmiot zamówienia, który już został udzielony, wystąpiły nieprzewidziane okoliczności powodujące, że trzeba udzielić następnego zamówienia na ten sam przedmiot, wartość tego zamówienia oszacuj odrębnie, niezależnie od wartości ustalonej dla pierwszego zamówienia. Zamówienie to udziel zgodnie z przepisami ustawy Pzp, jakie dla tej wartości musisz stosować.

: 05 lip 2010, 14:07
autor: marcichy
czyli jesli szacunek ponizej 14 tys Euro, to ustawy nie stosowac ??

: 05 lip 2010, 14:32
autor: Janusz
Nie stosować, lecz tylko czy w waszym postępowaniu zaszły nieprzewidziane okoliczności, trzeba to dobrze uzasadnić, natomiast art 6a, moim zdaniem ma zastosowanie jedynie do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego zaplanowanych i przewidzianych do realizacji, bowiem podział zamówienia na części powinien być oparty na zasadzie celowości, a za podstawę takiego podziału należy brać efektywność realizacji wydatku.