Strona 1 z 1

: 05 cze 2009, 14:35
autor: Urzędnik1
Udzieliłem dwóch zamówień publicznych na opracowanie dokumentacji technicznej remontu stosując art 4. pkt 8 Ustawy
- pomieszczeń biurowych Urzędu na kwotę 60 tysięcy złotych brutto
- pomieszczeń świetlicy wiejskiej na kwotę 35 tysięcy złotych brutto
Czy jest to dzielenie zamówienia ?

: 05 cze 2009, 14:43
autor: Janusz
Dokumentacja dotyczyła odrębnych budynków więc sądzę że nie.

: 08 cze 2009, 11:16
autor: trzykropki
Uważam, że błędnie został zastowany art. 4 pkt 8, ponieważ:

Art. 32 pkt 2 mówi:
Zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy dzielić zamówienia na części lub zaniżać jego wartości.

Oczywiście można zastosować dwa oddzielne postępowania ale w obu przypadkach należałoby stosować przepisy Ustawy ponieważ zsumowana wartość obu postępowań przekracza 14000 Euro.

Nie można dzielić zamówień tego samego rodzaju w celu uniknięcia przepisów ustawy.

Zamówienia tego samego rodzaju to są m in. takie które są możliwe do zrealizowania przez jednego Wykonawcę (oczywiście w granicach rozsądku - czyli np wyłączają wielkie sieci handlowe takie jak Tesco :) )

Na 100% jeden Wykonawca mógłby dokonać opracowania dokumentacji technicznej w obu przypadkach.

Wg. mnie jest to dzielenie zamówienia w celu ominięcia przepisów Ustawy.

Ale najlepiej aby wypowiedział się ktoś bardziej doświadczony.

Pozdrawiam

: 08 cze 2009, 12:21
autor: Janusz
Po części się zgadzam w związku z art.32.2, lecz należy zwrócić uwag na art.34,.
Obecnie ustawa Pzp nie wskazuje czym powinno się kierować, obliczając wartość szacunkową zamówień TEGO SAMEGO RODZAJU.
Jeśli chodzi o szacowanie wartości zamówień TEGO SAMEGO RODZAJU USTAWA powołuje się na 2 sytuacje:
1 w przypadku szacowania wartości planowanych zamówień na potrzeby wstępnego ogłoszenia art 13 ustawy
2 w przypadku dostaw lub usług powtarzających się okresowo
Sądzę więc że nie było konieczności sumowania zamówienia.
Należy kierować się zdrowym rozsądkiem i wyczuciem, np. gdy w ciągu roku kalendarzowego udziela się kilku lub kilkunastu zamówień o zbliżonym przedmiocie zamówienia i o takim samym przeznaczeniu, które dodatkowo można uzyskać od tego samego wykonawcy.

: 17 cze 2009, 17:41
autor: sylvi445
Mam nastépujácy problem: oglosilam przetarg nieograniczony na dostawe sprzetu komputerowego, gdzie przedmiotem dostawy sa komputery stacjonarne, ale nie laptopy. Kierownik zamawiajacego stwierdzil, ze chcialby kupic teraz 3 notebooki, ktore nie sa przedmiotem toczacego sie postepowania. W siwz przewidzialam zamowienia uzupelniajace, czy w zwiazku z powyzszym moge w przyszlosci (po wylonieniu wykonawcy w ogloszonym przetargu) w ramach zamowien uzupelniajacych zakupic laptopy w wysokosci do 20% wart. zamowienia? Prosze o wskazowki.

: 18 cze 2009, 9:51
autor: Janusz
Możesz udzielić zamówienia uzupełniającego komputery stacjonarne i laptopy mają to samo przeznaczenie.

: 18 cze 2009, 11:11
autor: Marko
sylvi445 pisze:W siwz przewidzialam zamowienia uzupelniajace,
A opisałaś ? Dodatkowo radze spojrzeć na przesłanki zamówień uzupełniających przy dostawach w zakresie właściwości wykonawcy