Strona 1 z 1

: 24 cze 2008, 10:14
autor: Apollo
Witam serdecznie

Ogłosiliśmy przetarg nieograniczony z możliwością składania ofert częściowych (10 zadań – obszarów tematycznych). W 4 zadaniach przetarg został unieważniony. Zostały nam z tego tytułu pieniądze. Zmuszeni jesteśmy (aby wydać te pieniądze) ogłosić kolejny przetarg.
Pytanie:

1.Czy możemy zmienić (zmodyfikować) nazwy zadań (obszarów tematycznych). Czy też muszą one być identyczne jak w tym pierwszym przetargu (z którego zostały nam pieniądze, a które musimy wydać). Prawdę mówiąc chcielibyśmy zmienić nazwę
2 zadań, aby znalazł się wykonawca (gdyż pierwotnie na te dwa zadania nie wpłynęła żadna oferta).
2.Czy w tym drugim przetargu możemy zmienić zapis SIWZ – chodzi mi konkretnie
o warunki jakie stawiamy wykonawcy. Czy muszą być one identyczne jak podczas pierwszego przetargu???

Moje wątpliwości biorą się z faktu (jeden z pracowników tak twierdzi), że ogłaszając nowy przetarg musimy przedstawić te same zadania (obszary tematyczne) i te same warunki dotyczące wykonawców, gdyż pieniądze są pozostałością z pierwszego przetargu – tylko gdzie to jest zapisane, że tak musi być???

Proszę o cenne porady
Pozdrawiam!!!

: 24 cze 2008, 11:33
autor: PiotrW
Nowy przetarg to nowy przetarg. Można go ogłosić lub nie. A jeśli się ogłasza to można nadać mu nową nazwę i zmienić warunki udziału w postępowaniu. Pracownik być może miał na myśli art. 67 ust. 1 pkt 4) PZP, w którym mowa o możliwości udzielenia zamówienia z wolnej ręki w sytuacji gdy: „w prowadzonych kolejno postępowaniach o udzielenie zamówienia, z których co najmniej jedno prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego, nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione”. Jeśli chcielibyście skorzystać z zamówienia z wolnej ręki, to lepiej nie zmieniać istotnie warunków zamówienia. Ustawa oczywiście nie precyzuje jaka zmiana jest istotna, a jaka nie. Być może też są wam narzucone jakieś indywidualne warunki związane z wydatkowaniem tych pieniędzy, które uzależniają dotację o spełnienia tych warunków. Samo PZP nie narzuca takich warunków.