Strona 1 z 1

: 02 sty 2008, 9:23
autor: Ania
Witam forumowiczów!!
Czy w przypadku przetargu na artykuły biurowe możliwe jest przeprowadzenie postępowania w formie zapytania o cenę, podając przy tym w Specyfikacji konkretne nazwy, np. długopis PARKER, tusz do drukarki HP-oryginał ( nie zamiennki ).

: 02 sty 2008, 10:05
autor: PiotrW
Zapytanie o cenę jest jak najbardziej możliwe, bo jest to dostawa o ustalonych standardach jakościowych, a wartość zamówienia zapewne nie przekracza progu unijnego co jest warunkiem zastosowania tego trybu. Konkretnych nazw nie można wpisywać w taki sposób, bo czemu np. dopuszczać tylko długopisy Parker skoro są jeszcze i inne, pewnie też dobre, a dużo tańsze. Poza tym jeśli akurat chodzi o Parkera, jakkolwiek to tylko przykład, ale gdy naprawdę tak napisać, to od razu pojawiły by się oskarżenia, że zamawiający chce kupić zbyt luksusowy i drogi towar jak na jego potrzeby. Jeśli zaś chodzi o tusz do drukarki do wiadomo, że trzeba napisać do jakiej drukarki ma pasować. Jeżeli zaś chodzi o jego „oryginalność” to już wylano morze atramentu komentując takie postawienie wymogu. Generalnie wniosek jest taki, że nie ma żadnego uzasadnienia żądania „oryginalnego” tonera do drukarki, bo to narusza konkurencję, a poza tym samo pojęcie „oryginalność” jest wielce nieostre akurat w tym przypadku.

: 02 sty 2008, 17:43
autor: kinio
PiotrW;3190 pisze: Jeśli zaś chodzi o tusz do drukarki do wiadomo, że trzeba napisać do jakiej drukarki ma pasować. Jeżeli zaś chodzi o jego „oryginalność” to już wylano morze atramentu komentując takie postawienie wymogu. Generalnie wniosek jest taki, że nie ma żadnego uzasadnienia żądania „oryginalnego” tonera do drukarki, bo to narusza konkurencję, a poza tym samo pojęcie „oryginalność” jest wielce nieostre akurat w tym przypadku.
sposobem, w pewnym stopniu, na otrzymanie "oryginalnych" tonerów i tuszy do drukarek jest ich zakup razem z art. kancelaryjnymi, bo hurtownie papiernicze z reguły nie bawią sie w zamienniki