Strona 1 z 1

: 30 lip 2015, 10:16
autor: ulotne
Witam! PN dostawa gabarytowo dużego i drogiego sprzętu informatycznego, dostawa wg umowy ma być zakończona 10 sierpnia. Problem jest w tym, że lokum, w którym ma być instalowany w/w sprzęt, przechodzi gruntowny remont. Wg zapisów umowy i siwz zamawiający odbierze sprzęt wtedy kiedy zostanie on wniesiony, zamontowany i testowo uruchomiony w celu poprawnego jego działania. W chwili obecnej nie ma możliwości w tym lokum postawienia tego sprzętu i jego uruchomienia. Jest natomiast możliwość postawienia lecz nie zamontowania i nieuruchomienia tego sprzętu obok kilka sal dalej. Będzie on po prostu zapakowany w skrzyniach i pudłach.

Mamy taki pomysł. Wykonawca, który do połowy sierpnia musi odebrać sprzęt z firmy, która go bez opłat magazynuje do tej daty, przywozi go do nas, stawia w salce nieremontowanej, pod dachem i zamkniętym budynku. My za magazynowanie oczywiście opłat nie będziemy pobierać, lecz również i tu jesteśmy raczej pewni że wykonawca nie pójdzie na to, nie ponosimy odpowiedzialności za ten sprzęt, tylko wykonawca. Zamawiający odbiera tylko ilościowo sprzęt, lecz nie jakościowo. Z chwilą zakończenia remontu w lokum docelowym pod sprzęt, robimy odbiór całościowy-ostateczny po testowym uruchomieniu i kończymy dostawę. Może się to zdarzyć trochę później niż umowa przewidywała (30 dni).

Zagmatwane to trochu sytuacja. Jeśli uda nam się przekonać wykonawcę, o wyżej opisanym pomyśle to czy możemy odłożyć w czasie odbiór całościowy dostawy i zrobić to w formie aneksu do umowy? Zaznaczam, że w umowie pierwotnej nie ma zapisów o odbiorze ilościowym, jakościowym, częściowym tylko i wyłącznie całościowy odbiór dostawy. Miał z Was forumowicze taki przypadek?

: 31 lip 2015, 13:02
autor: jo
w zmianach do umowy mieliście przewidziana możliwość wydłużenia umowy?? jęzeli tak to poprotu mu wydłużcie termin i niech dostarczy i zamontuje w nowym terminie??

: 31 lip 2015, 13:10
autor: ulotne
Mieliśmy oto taki zapis:

Zamawiający dopuszcza możliwość zmian umowy w następującym zakresie i na określonych poniżej warunkach i okolicznościach:
a) gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
b) zmian korzystnych dla Zamawiającego istotnych dla prawidłowego wykonania zamówienia,
c) w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie zamówienia na dostawę,
d) zmian dotyczących terminu wykonania przedmiotu umowy wynikających z przyczyn niezależnych od stron, w szczególności nadzwyczajnych warunków atmosferycznych, zachowań osób trzecich itp.,
e) w przypadku zmiany stanu prawnego, który będzie wprowadzał nowe wymagania co do sposobu realizacji jakiegokolwiek elementu dostaw

: 31 lip 2015, 13:21
autor: jo
punkt a jeżeli jesteście w stanie udowodnić że momencie podpisywania umowy termin realizacji pomieszczenia był taki iż umożliwiał realizacje zadania do 10 sierpnia i nie można było przewidzieć że się przesunie

: 31 lip 2015, 13:24
autor: ulotne
Jesteśmy w stanie, dzięki. A co z tym odbiorem ilościowym??

: 31 lip 2015, 13:36
autor: jo
przesunięcie tyli ile trzeba i zróbcie jeden odbiór końcowy całości będziecie mieć zgodnie z umową nie musicie angażować innych pomieszczeń, chyba że wykonawca sie uprze to mu wydzierżawcie to pomieszczenie (odpłatnie lub nie) ale on odpowiada za wszystko co się tam dzieje odbiory ilościowe wam nic dnie dają jeżeli termin całościowy przesuniecie

: 31 lip 2015, 13:44
autor: ulotne
OK dzięki