: 30 lip 2015, 10:16
Witam! PN dostawa gabarytowo dużego i drogiego sprzętu informatycznego, dostawa wg umowy ma być zakończona 10 sierpnia. Problem jest w tym, że lokum, w którym ma być instalowany w/w sprzęt, przechodzi gruntowny remont. Wg zapisów umowy i siwz zamawiający odbierze sprzęt wtedy kiedy zostanie on wniesiony, zamontowany i testowo uruchomiony w celu poprawnego jego działania. W chwili obecnej nie ma możliwości w tym lokum postawienia tego sprzętu i jego uruchomienia. Jest natomiast możliwość postawienia lecz nie zamontowania i nieuruchomienia tego sprzętu obok kilka sal dalej. Będzie on po prostu zapakowany w skrzyniach i pudłach.
Mamy taki pomysł. Wykonawca, który do połowy sierpnia musi odebrać sprzęt z firmy, która go bez opłat magazynuje do tej daty, przywozi go do nas, stawia w salce nieremontowanej, pod dachem i zamkniętym budynku. My za magazynowanie oczywiście opłat nie będziemy pobierać, lecz również i tu jesteśmy raczej pewni że wykonawca nie pójdzie na to, nie ponosimy odpowiedzialności za ten sprzęt, tylko wykonawca. Zamawiający odbiera tylko ilościowo sprzęt, lecz nie jakościowo. Z chwilą zakończenia remontu w lokum docelowym pod sprzęt, robimy odbiór całościowy-ostateczny po testowym uruchomieniu i kończymy dostawę. Może się to zdarzyć trochę później niż umowa przewidywała (30 dni).
Zagmatwane to trochu sytuacja. Jeśli uda nam się przekonać wykonawcę, o wyżej opisanym pomyśle to czy możemy odłożyć w czasie odbiór całościowy dostawy i zrobić to w formie aneksu do umowy? Zaznaczam, że w umowie pierwotnej nie ma zapisów o odbiorze ilościowym, jakościowym, częściowym tylko i wyłącznie całościowy odbiór dostawy. Miał z Was forumowicze taki przypadek?
Mamy taki pomysł. Wykonawca, który do połowy sierpnia musi odebrać sprzęt z firmy, która go bez opłat magazynuje do tej daty, przywozi go do nas, stawia w salce nieremontowanej, pod dachem i zamkniętym budynku. My za magazynowanie oczywiście opłat nie będziemy pobierać, lecz również i tu jesteśmy raczej pewni że wykonawca nie pójdzie na to, nie ponosimy odpowiedzialności za ten sprzęt, tylko wykonawca. Zamawiający odbiera tylko ilościowo sprzęt, lecz nie jakościowo. Z chwilą zakończenia remontu w lokum docelowym pod sprzęt, robimy odbiór całościowy-ostateczny po testowym uruchomieniu i kończymy dostawę. Może się to zdarzyć trochę później niż umowa przewidywała (30 dni).
Zagmatwane to trochu sytuacja. Jeśli uda nam się przekonać wykonawcę, o wyżej opisanym pomyśle to czy możemy odłożyć w czasie odbiór całościowy dostawy i zrobić to w formie aneksu do umowy? Zaznaczam, że w umowie pierwotnej nie ma zapisów o odbiorze ilościowym, jakościowym, częściowym tylko i wyłącznie całościowy odbiór dostawy. Miał z Was forumowicze taki przypadek?