Wersja robocza, ale postanowiłem odpowiedź w następujący sposób...może się kiedyś komuś przyda
3. Zgodnie z pismem nr XXXXXX z dnia YYYYYYY roku Zamawiający wzywa Spółkę do uzupełnienia oferty o dokumenty potwierdzające, że wykazane usługi w załączniku nr 5 do SIWZ były należycie wykonane lub są wykonywane w oparciu o przepisy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. Dodatkowo Zamawiający w oparciu o wskazane powyżej rozporządzenie wymaga aby Spółka dostarczyła dokumenty potwierdzające należyte wykonanie/wykonywanie usług, która muszą dodatkowo zawierać szczegółowe informacje tj:
1. przedział czasowy
2. wartość
3. dokładny opis usług
4. stwierdzenie należytego wykonania zamówienia
Pragniemy zauważyć, iż wskazane przez Zamawiającego rozporządzenie straciło moc prawną, a obecnie obwiązującym aktem prawnym jest Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.
Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. referencje przedstawione przez Spółkę są dokumentami świadczącymi o należytym wykonaniu zamówień wystawionymi przez ich odbiorców. Mają one, co do zasady, weryfikować i dokumentować należyte wykonanie zamówienia zrealizowanego dla innego podmiotu. Nie muszą w pełni opisywać zakresu robót, dostaw, czy usług, tak jak wykaz zawarty w załączniku nr 5 do SIWZ. Nie muszą także zawierać tych samych informacji co w wykazie. Muszą jednak być z pracami wskazanymi w wykazie identyfikowalne. Odbiorcy danych zamówień nie są również zobligowani przywoływać w treści dokumentu literalnego sformułowania „wykonane należycie” czy „wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej” (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej, sygn. akt: KIO/UZP 703/09, KIO/UZP 709/09). Celem referencji jest wyłącznie potwierdzenie prawidłowości wykonanych zamówień. W orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej przeważa stanowisko, że przepisy prawa nie precyzują treści dokumentu potwierdzającego należyte wykonanie robót, a tym samym żądanie wskazania w ich treści terminów realizacji, rodzaju i wartości wykonanych usług jest nieuprawnione (wyroki Krajowej Izby Odwoławczej, sygn. akt: KIO/UZP 703/09, KIO/UZP 709/09, KIO/UZP 1190/08, KIO/UZP 51/09, KIO/UZP 569/09 oraz KIO/UZP 1352/08).
Mimo zawartego powyżej uzasadnienia Spółka pragnie wykazać, iż posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie tj. wykonała usługi spełniające wymogi zawarte w SIWZ, lecz w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie tj YYYYY roku nie jest w stanie uzyskać wymaganych dowodów (wraz z 4 elementami wskazanymi powyżej) ponad te, które były załączone pierwotnie do oferty. W związku z powyższym Spółka przedkłada wykaz innych usług spełniających warunek udziału w postępowaniu wraz z dowodami ich należytego wykonania, które nie mogły być załączone do oferty gdyż dowody (referencje) ich należytego wykonania w skutek zaniedbań firmy kurierskiej zostały dostarczone do siedziby spółki dzień po otwarciu ofert tj. YYYYYYY.