Strona 1 z 1

: 06 gru 2012, 22:01
autor: jano
Po roku od podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego na oprogramowanie Zamawiający nagle stwierdził że oprogramowanie nie jest zgodne z SIWZ (program nie ma dwóch opcji) i na tej podstawie domaga się odszkodowania. Czy ma do tego prawo ? Czy przypadkiem podpisując protokół nie potwierdził tym samym że przyjmuje oprogramowanie jako zgodne z SIWZ ?

Dziękuję

: 07 gru 2012, 10:22
autor: olfork
Zależy jak wyglądał taki protokół i co Zamawiający potwierdził. Oczywiste, że nie wszystko Zamawiający może stwierdzić w chwili dostawy np. prawidłowe działenia każdej funkcji (nawet jeśli istniała), z drugiej strony jesli Zamawiający potwierdził Wykonawcy, prawidłowe wykonanie zamówienia, to ew. roszczenia narażają teraz Wykonawcę na straty. Ktoś jednak co poświadczył i powinien teraz wziąść odpowiedzialność.

A gdyby Zamawiający po dwóch latach użytkowania samochodu zorientował się, że jakiś element nie jest spełniony ?

Swoją drogą też jestem ciekaw co orzecznictwo sądowe mówi w takich przypadkach.

: 07 gru 2012, 11:28
autor: jano
Zawsze wychodziłem z założenia że jeśli oprogramowanie ma błędy (a z natury niestety każde ma) to jest okres gwarancyjny, potem serwisowy w czasie którego to się naprawia. Sytuacja oczywista, tego nie dotyczy protokół. Ale tutaj mamy sytuację że była komisja, protokól, odbiór i po roku okazuje się że nie ma dwóch elementów które miały być.

Różnica między samochodem a oprorgamowaniem jest chyba taka że samochód to rzecz a oprogramowanie to utwór. Nie wiem czy to coś zmienia.

No cóż zobaczymy jak to się rozwinie :)

Dziękuję