Strona 1 z 1

: 13 lip 2011, 10:40
autor: Soltag
Mam pytanie:
wykluczyłam wykonawcę ponieważ nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu ( dokumnet uzupełnił faksem w terminie, natomiast orginał wpłynął dwa dni po) w związku z powyższym czy jestem uprawniona do zatrzymania wadium!? Nie znalazłam wyroku KIO z podobnym stanem faktycznym, proszę o wsparcie !!!

: 13 lip 2011, 10:57
autor: Janusz
Niestety nie uzupełnił, ale wadium bym nie zatrzymał.

: 13 lip 2011, 18:46
autor: beatajs
Witam.
Odpowiedź na Twoje pytanie zależy od treści przesłanego wykonawcy wezwania do uzupełnienia dokumentu. Jeżeli dopuściłaś możliwość uzupełnienia dokumentu poprzez fax - to nie możesz zatrzymać wadium. Jeżeli wezwałaś do uzupełnienia dokumentu na potwierdzenie spełniania warunku i określiłaś w jakim terminie i gdzie należy złożyć dokument oraz że należy go złożyć w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność, a wykonawca uczynił tak jak piszesz - to wadium masz prawo a nawet obowiązek zatrzymać.
Tyle kwestia interpretacji przepisów ustawy Pzp.
Inna kwestią jest czy faktycznie zatrzymać. To już trzeba posiadać więcej informacji i przeanalizować daną sytuację, żeby np. nie rozłożyć wykonawcy na łopatki zatrzymaniem jakiegoś pokaźnego wadium. To niby nas urzędników nie powinno interesować bo jesteśmy od stosowania prawa, a nie od użalania się nad losem wykonawców jednak, nie warto mieć klapki na oczach i ślepo stosować się do przepisów prawa. Należy każdy "przypadek" oraz decyzję przemyśleć.
pozdrawiam beatajs

: 13 lip 2011, 19:01
autor: Janusz
Przy czym należy pamiętać że nie można uzupełniać dok. faksem, dok. mają być uzupełnione w formie pisemnej, a przyzwolenia uzupełniania faksem są bezpodstawne.

: 13 lip 2011, 20:46
autor: lex
Tutaj się nie zgodzę, to Zamawiający określa sposób komunikowania się, a fax należy do takich form

: 13 lip 2011, 22:10
autor: Janusz
Do komunikowania się tak, nie składania dokumentów lub ich uzupełnienia a to jest równoznaczne.

: 14 lip 2011, 7:19
autor: lex
KIO/UZP 998/09

: 14 lip 2011, 8:18
autor: Soltag
Zgadzam się z Januszem

: 14 lip 2011, 8:21
autor: Soltag
Dokumentów nie można uzupełnić faksem

[moderacja]

-------> wyjaśnienie

Marcel Włodarczyk pisze:
Na Państwa forum w dniu dzisiejszym dokonano naruszenia praw autorskich. Użytkownik o nicku Soltag wkleił w jednym z tematów artykuł z bloga naszej kancelarii prawniczej, bez podania źródła (a chociażby autora).
Proszę o interwencję w tej sprawie i poinformowanie mnie o przedsięwziętych środkach. Naszym zdaniem post z plagiatem powinien zostać niezwłocznie usunięty z Państwa forum.
Link do tematu, w którym znajduje się plagiat: [niniejszy]
Link do oryginału tekstu na blogu naszej kancelarii: http://blogprawnika.pl/2011/03/dokument ... ic-faksem/

<-------- koniec

Dla świętego spokoju treść postu została usunięta.

: 14 lip 2011, 9:39
autor: lex
Rzeczywiście, racja jest po Waszej stronie

: 14 lip 2011, 10:02
autor: Janusz
:)

: 14 lip 2011, 12:06
autor: efigy007
ja standardowo stosuje taki zapis (poniżej) później ułatwia mi to w wątpliwościach:)

I. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują pisemnie, z zastrzeżeniem pkt II. - na adres Zamawiającego tj.: ......................................................

II. Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się za pomocą:

1) faksu na nr ......................................., przy przekazywaniu następujących dokumentów:
a) pytania i wyjaśnienia dotyczące treści siwz,
b) modyfikacje treści siwz,
c) wniosek wykonawcy o przekazanie informacji z otwarcia ofert, o których mowa w art. 86 ustawy oraz odpowiedź zamawiającego,
d) wniosek o wyjaśnienie i wyjaśnienie treści oferty,
e) wniosek o wyjaśnienie i wyjaśnienia dotyczące oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy,
f) wezwanie kierowane do wykonawców na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy,
g) wniosek o udzielenie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny oraz odpowiedź wykonawcy,
h) informacja o poprawieniu oczywistych omyłek pisarskich oraz oczywistych omyłek rachunkowych,
i) informacje o poprawieniu innych omyłek polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, nie powodujących istotnych zmian w treści oferty,
j) oświadczenie wykonawcy w kwestii wyrażenia zgody na poprawienie innych omyłek polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, nie powodujących istotnych zmian w treści oferty,
k) wniosek zamawiającego o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą oraz odpowiedź wykonawcy,
l) oświadczenie wykonawcy o przedłużeniu terminu związania ofertą,
m) zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z art. 92 ust. 1. ustawy,
n) zawiadomienie o unieważnieniu postępowania,
o) informacje i zawiadomienia kierowane do wykonawców na podstawie art. 181, 184 i 185 ustawy.

2) e-maila, przy przekazywaniu następujących dokumentów:
a) zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy,
b) zawiadomienie o unieważnieniu postępowania.