Strona 1 z 1

: 21 cze 2011, 9:57
autor: efigy007
mam pytanie, aby utwierdzić się w przekonaniu:

w projekcie dofinansowanym z unii są dwie pozycje 1) urządzenie i 2) oprogramowanie, które będzie służyło do sterowania tym urządzeniem - w tej chwili prowadzę spór - ponieważ uważam, że te dwie rzeczy powinny być zsumowane do oszacowania wartości zamówienia (które można by udzielić w częściach), gdzie każda z nich warta jest ok 45 tyś netto.
Występuje tożsamość czasowa zamówienia oraz możliwość wykonania zamówienia przez jednego wykonawcę (których na rynku jest troche).
Nie są to te same rzeczy, lecz razem będą spełniać wspólną funkcję, więc dlatego powinny być szacowane wspólnie.
Proszę o potwierdzenie słuszności mojego rozumowania!?!

: 21 cze 2011, 10:11
autor: Janusz
Również tak uważam.

: 21 cze 2011, 10:18
autor: efigy007
dziękuję za poparcie, szkoda tylko że nie każdy przełożony jest w stanie to w pełni zrozumieć:)

: 21 cze 2011, 11:34
autor: David
Ja też szacuje tego typu elementy wspólnie, ale nie ukrywam że spotkałem się z sytuacją kiedy są traktowane odrębnie. Uzasadniane jest to faktem iż:
1) od wielu lat nie zmieniono ogólnej formy (grup rodzajowych) na planie zamówień publicznych, gdzie istaniała pozycja zakup oprogramowania.
2) w jednostce jest duża ilość komputerów i spora część posiada (jednostkowo) inne oprogramowanie, gdzie dokupuje się aktualizacje/nowsze wersje/licencje na kolejny okres funkcjonowania
3) Jednostka realizauje projekty partnerskie (również współfinansowane ze środków UE) i jest wyznaczona docelowa do realizacji zakupów (zgodnie z ustawą lub z przyjętym na potrzeby realizacji projektu regulaminem) i w związku z powyższym zakupuje oprogramowanie przeznaczone na potrzeby projektu.

Co istotne w opisywanym przypadku odrębny zakup oprogramowania nie dotyczy SYSTEMÓW OPERACYJNYCH dla komputerów - w/w jest sumowany wraz z sprzętem komuterowym - chodzi tu o zachowanie pewnej racjonalności - bez systemu operacyjnego komputer staje się raczej mało użyteczny.