: 01 cze 2011, 20:33
Witam jestem tu po raz pierwszy. Proszę o szybką podpowiedź bo mam nóż na gardle.
Moja gmina chce udzielić zamówień na remonty cząstkowe z pominięciem procedur przetargowych. Szef wymyślił sobie wykonanie remontów kilku dróg gminnych. Zadanie zostało podzielone na następujące elementy.
działanie 1. Remonty cząstkowe dróg gminnych na terenie gminy - wartość np. 50000 zł netto
działanie 2. Remont odcinka drogi X długości ok 200 mb - wartość np. 40000 zł netto
Oba te działania stanowią roboty budowlane. Działanie nr 1 oraz działanie nr 2 patrząc oddzielnie nie przekraczają równowartości 14 tys. euro. Środki w budżecie gminy na realizację tych zadań zapisane są w jednym paragrafie dotyczącym remontów bieżących.
Pytania brzmią:
1. czy należy zsumować te dwa działania i ogłosić przetarg na ich realizację, czy można udzielić tych zamówień jako oddzielne działania?
2 czy udzielenie tych zamówień jako odrębne działania będzie stanowiło naruszenie ustawy pzp co w przypadku kontroli może doprowadzić do dyscypliny finansów publicznych
Moja gmina chce udzielić zamówień na remonty cząstkowe z pominięciem procedur przetargowych. Szef wymyślił sobie wykonanie remontów kilku dróg gminnych. Zadanie zostało podzielone na następujące elementy.
działanie 1. Remonty cząstkowe dróg gminnych na terenie gminy - wartość np. 50000 zł netto
działanie 2. Remont odcinka drogi X długości ok 200 mb - wartość np. 40000 zł netto
Oba te działania stanowią roboty budowlane. Działanie nr 1 oraz działanie nr 2 patrząc oddzielnie nie przekraczają równowartości 14 tys. euro. Środki w budżecie gminy na realizację tych zadań zapisane są w jednym paragrafie dotyczącym remontów bieżących.
Pytania brzmią:
1. czy należy zsumować te dwa działania i ogłosić przetarg na ich realizację, czy można udzielić tych zamówień jako oddzielne działania?
2 czy udzielenie tych zamówień jako odrębne działania będzie stanowiło naruszenie ustawy pzp co w przypadku kontroli może doprowadzić do dyscypliny finansów publicznych