Strona 1 z 1

: 18 maja 2011, 9:06
autor: efigy007
mam pytanie:
czy stara umowa podpisana na czas nieokreślony, w okresie kiedy nie stosowało się ustawy pzp,
może nadal obowiązować ? czy można ją aneksować?

: 18 maja 2011, 9:38
autor: Janusz
Jak na starych zasadach i jest na czas nieokreślony to zostawić.

: 18 maja 2011, 9:59
autor: efigy007
chodzi mi o umowy z początku lat 90 np. na dostawę i przesył energii elektrycznej, które były przeważnie podpisywane na czas nieokreślony - co z taką umową? spotkałem się z teorią, że taka umowa może być wciąż ważna?

: 18 maja 2011, 10:16
autor: efigy007
dziękuję za odp nie odświeżyłem i nie widziałem jej wcześniej:)
a czy można robić aneks do takiej umowy?

: 18 maja 2011, 10:37
autor: Janusz
Zgodnie z treścią art. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o zmianie ustawy o zamówieniach publicznych (Dz.U. nr 123, poz. 778) umowy w sprawach zamówień publicznych zawarte przed dniem w życie ustawy pozostają w mocy, z tym że rozszerzenie ich zakresu przedmiotowego lub zmiana stron umowy nie są możliwe. Z kolei w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (art. 220) oraz jej zmianach (w przepisach przejściowych) znajdują się zapisy, że „do postępowań o udzielenie zamówienia wszczętych przed dniem wejścia w życie ustawy, stosuje się przepisy dotychczasowe”.
Z powyższego wynika, że jeśli umowa została zawarta przed wejściem w życie ustawy o zamówieniach publicznych, to pozostawałaby w mocy do dnia dzisiejszego, jeśli jej zmiana nie dotyczyłaby np. stron umowy. W przypadku konieczności dokonania takich zmian (stron umowy), zamawiający powinien wszcząć nowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego i podpisać nową umowę.

: 18 maja 2011, 10:40
autor: efigy007
dziękuję za rozwianie wątpliwości!!!

: 18 maja 2011, 10:41
autor: Janusz
Proszę bardzo :)

: 12 maja 2013, 1:27
autor: piotr.wrzosowy
A co w przypadku, kiedy mamy kilka umów kompleksowych sprzedaży/dystrybucji energii elektr. zawartych na czas nieokreślony (zawartych kiedy jeszcze można było to robić) dla każdego punktu odbioru osobno i chcielibyśmy (ze względu na wygodę rozliczeń) połączyć je w jedna umowę? Pytaliśmy się przedsiębiorstwo energetyczne i mogą nam taka umowę przygotować. Czy taka umowa, dotycząca wszystkich dotychczasowych punktów odbioru energii, musi być zawarta z zastosowaniem PZP, czy nie (to nowa umowa tylko formalnie, bo w końcu nic się się poza połączeniem już obowiązujących umów nie zmienia)?
Pozdrawiam

: 13 maja 2013, 8:12
autor: Janusz
Nie jest to takie pewne, jeżeli ma chodzić tylko o formę to ok, nic poza tym, ponieważ każda zmiana dotychczasowych będzie zmianą co zapewne nie jest dopuszczalne, wówczas Pzp, tylko nie ma czego się obawiać, a warto zrobić nowe postępowanie gdyż na dzień dzisiejszy ceny są bardzo konkurencyjne.