Strona 1 z 1

: 17 lis 2010, 22:04
autor: lenka
Witam serdecznie,
Bardzo proszę o podpowiedź w następującej kwestii:
W celu wykazania warunku udziału w postepowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia Zamawiający wymagał wykazania przez Wykonawcę w załączniku do oferty co najmniej dwóch usług odpowiadajacych przedmiotowi zamówienia wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (opinie, referencje wystawione przez poprzednio zamawiających). Problem jest dwojaki. Mianowicie:
1) Jeden z wykonawców na potwierdzenie należytego wykonania usług załaczył do oferty kserokopie faktur VAT wraz z potwierdzeniem z systemu bankowego, że zostały na jego rzecz uregulowane.
2) Kolejny Wykonawca zatytułował dokumnet "Opinie, referencje potwierdzajace należyte wykonanie usług" i w dalszej części tego dokumnetu przedstawił skopiowane ze swojej strony internetowej a także z poczty elektronicznej pozytywne opinie wystawione przez osoby - sądząc z treści dokumnetu - biorące udział w realizowanej usłudze. Całość w/w dokumnetu jest podpisana i opieczętowana przez wykonawcę osoby zaś wystawiające te opinie są wymienione z imienia i nazwiska.

Jak należy postąpić w takiej sytuacji??

: 17 lis 2010, 22:29
autor: Janusz
Trzeba pamiętać, że nie można żądać, aby w dokumentach potwierdzających wykonanie dostaw znajdowało się coś więcej niż stwierdzenie ich należytego wykonania. Decydujące znaczenie ma treść, przeznaczenie i rodzaj dokumentu przedstawionego przez wykonawcę. Dlatego dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie zamówienia mogą być oprócz listów referencyjnych również protokoły odbioru, listy polecające i inne dokumenty, z których treści wynika, że wykonawca wywiązał się ze swojego zobowiązania w sposób zgodny z zawarta umową.