Strona 1 z 1

: 26 sty 2007, 11:04
autor: szpital.ped.zp
Co zrobić jeśli na stronie internetowej został zamieszczony zły załacznik do SIWZ? (błędne są ilości i nazwy w pakietach) Czy trzeba anulować taki przetarg?
Jeżeli jest przetarg ogłoszony na stronie UZP to jaka jest procedura anulowania takiego przetargu?
<!-- / message -->

: 26 sty 2007, 22:23
autor: PiotrW
Jeżeli SIWZ w internecie została zamieszczona niekompletna albo z „załącznikiem”, który w rzeczywistości nie jest częścią SIWZ, to przetarg trzeba unieważnić z art. 93 ust 1 pkt 7) Pzp jako postępowanie obarczone wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Nie może być tak, że część wykonawców, którzy bazują na SIWZ-ie z internetu ma inne informacje o przedmiocie zamówienia a część, która pobrała SIWZ na papierze inne. Unieważnienie dokonuje się przez podjęcie i podpisanie odpowiedniej decyzji przez kierownika zamawiającego albo osoby upoważnionej przez kierownika do prowadzenia postępowania.

Jeżeli jednak w oryginalnej, zatwierdzonej SIWZ znajdują się elementy, które jak się okazało nie powinny się tam znaleźć, to można po prostu zmodyfikować SIWZ zgodnie z art. 38 ust 4 do 7 Pzp pamiętając wszakże, że modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie może dotyczyć kryteriów oceny ofert, warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu oceny ich spełniania. Wtedy zamieszczamy taką modyfikację na stronie w internecie oraz w dokumentacji przetargowej rzecz jasna. O modyfikacji SIWZ piszę więcej w artykule pt. „Modyfikacja SIWZ” w styczniowym numerze Monitora Zamówień Publicznych.