Strona 1 z 1
: 31 sie 2010, 11:39
autor: lumark
czy w ramach konsorcjum można sumować 2 polisy przez członków konsorcjum w następujący sposób:
wymóg postawiony przez zamawiającego polisa OC w wysokości 1 000 000,00
Partner przedstawił w ofercie polisę OC na 500 000 zł.
Lider przedstawił polisę OC na 500 000 zł.
Czy można sumować te 2 polisy?
Czy musi być sytuacja taka, że np. partner przedstawia polisę OC za 1 000 000 zł. a członek taką jaką ma np. za 100 000 zł.?
Proszę o odp.
: 31 sie 2010, 12:34
autor: marcichy
sumuje sie wartosci zlozonych polis
: 31 sie 2010, 12:59
autor: Janusz
Należy sumować, na tym właśnie polega specyfika konsorcjum.
: 31 sie 2010, 14:01
autor: lumark
a czy w celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu możemy uznać taką sytuację gdy jeden członek konsorcjum przedstawia polisę na wartość wymaganą przez zamawiającego a drugi członek nie przedstawi w ofercie żadnej polisy?
Czy taką sytuację zamawiający powinien uznać i nie wzywać wykonawcy do uzupełnienia dokumentu?
: 31 sie 2010, 14:05
autor: Janusz
Oczywiście że należy uznać w przypadku konsorcjum np. polisą może w całości dysponować jeden podmiot lub dwa podmioty byle suma polisy opiewała na wymaganą kwotę.
: 07 wrz 2010, 20:29
autor: jodo24
Czy słowo opłacona polisa oznacza, że powinnam żądać również potwierdzenia jej opłaty np. potwierdzenia przelewu?
: 07 wrz 2010, 21:03
autor: Janusz
Nie, o to aby udowodnić że jest ona opłacona powinien zadbać Wykonawca składając ofertę.
: 07 wrz 2010, 21:35
autor: jodo24
ale jeżeli nie zadbał?
przedstawił polisę bez potwierdzenia jej opłaty
: 07 wrz 2010, 22:05
autor: Janusz
Czasami na samej polisie widnieje jej opłacenie np. zapłacona I rata, jeżeli nie ma takiej info wezwać do złożenia wyjaśnień.