Strona 1 z 1

: 07 lis 2006, 10:39
autor: PiotrW
Jeżeli specyfikacja jest udostępniana w internecie, a zamawiający ją zmienia, to musi poinformować o tym na stronie internetowej - orzekli arbitrzy w wyroku z 19 października 2006 r. (sygn. UZP/ZO/0-2633/06) - donosi Rzeczpospolita z 7 listopada.

Interesujące orzeczenie arbitrów w którym stwierdzili, że zamawiający odpowiadał na pytania wykonawców w sposób będący de facto zmianą SIWZ. Samej SIWZ nie zmodyfikował, a powinien był to zrobić oraz umieścić modyfikację na stronie internetowej i poinformować o tym wykonawców.

: 07 lis 2006, 21:22
autor: archie
Jeżeli w trakcie postępowania zamawiający spostrzega, że narobił błędów w SIWZ i wypadałoby zmienić specyfikację, ale nie można tego zrobić to robi to niby odpowiadając na pytania. Znana praktyka. Arbitrzy o tym wiedzą i w sumie dobrze, że tak orzekli, bo nie da się zbyt arogancko obchodzić prawa, a niektórzy tak próbują. Co do zamieszczenia odpowiedzi na stronie to pewnie po prosu zapomnieli, ludzka rzecz. Nie każdy jeszcze wyrobił w sobie ten nawyk, żeby te rzeczy dawać też na stronę.