Strona 1 z 1

: 17 sie 2010, 12:05
autor: Agnieszkaa
Witam serdecznie,
Niestety w zamówieniach publicznych jestem ( jak na razie ) laikiem. Mam otóż takie pytanie, na które nie znalazłam nigdzie odpowiedzi.
Chodzi o udział podwykonawców. Sprawa wygląda następująco:
Starostwo ogłosiło przetarg na roboty budowlane, w przetargu wystartowały 4 firmy, każda z nich wskazała w ofercie podwykonawcę, ale dwie firmy wskazały takiego samego podwykonawcę.
Czy taka sytuacja jest możliwa/prawnie dozwolona , że firma, która występuje jako podwykonawca, tak naprawde w jednym przetargu startuje z dwoma firmami??

: 17 sie 2010, 16:52
autor: Janusz
Jest to możliwe i dopuszczalne.

: 19 sie 2010, 12:29
autor: Agnieszkaa
Dziękuję serdecznie za pomoc.

: 05 kwie 2013, 19:08
autor: ann.mich
Witajcie,

Potrzebuję pomocy w zakresie PODWYKONAWSTWA w ramach usług szkoleniowych/warsztatów.
Startuję w przetargach w branży szkoleniowej. SIWZ niejednokrotnie podzielony jest na "części" - różne szkolenia.
Moja firma startuje do kilku części, mając od początku w zamiarze niektóre z nich oddelegować osobie trzeciej - czy to jest Podwykonawstwo?

Jakie warunki muszą być spełnione, aby Podwykonawstwo miało miejsce?

Czy zatrudnienie trenera na zasadzie faktury jest podwykonawstwem?
Czy trener zatrudniony na umowę cywilno-prawną jest Podwykonawcą?

Pozdrawiam,
Ania

: 07 kwie 2013, 7:09
autor: Janusz
Podwykonawstwo polega na zatrudnieniu podmiotu wykonującego daną działalność zawodowo lub jako przedsiębiorca na swój rachunek i niebezpieczeństwo. Podwykonawca zazwyczaj jest odpowiedzialny za dany odcinek czy rodzaj prac. Nie w każdej sytuacji zatem podwykonawcą będzie osoba, która wykonuje dla wykonawcy pewne prace na podstawie umowy zlecenia (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 21 lipca 2008 r.; sygn. akt KIO/UZP 691/08).
Pewną podpowiedzią, jak ocenić, czy osoba współpracująca z wykonawcą jest podwykonawcą może być to, czy czynności realizowane przez inne niż wykonawca osoby są czynnościami pomocniczymi do realizacji zamówienia, czy też stanowią faktyczne wykonywanie części zamówienia (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 20 listopada 2008 r.; sygn. akt KIO/UZP 1243/08).

: 07 kwie 2013, 10:17
autor: ann.mich
Witam,

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Moja dokładna sytuacja jest taka: Instytucja Publiczna - OPS (Ośrodek Pomocy Społecznej) ogłasza przetarg na realizację projektu "Bliżej siebie", który składa się z 3 części. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
Część 1 - Warsztaty psychologiczne, 32 godziny, dla 16 osób
Część 2 - Warsztaty z doradztwa zawodowego, 16 godzin, dla 16 osób
Część 3 - Warsztaty Komuterowe, 24 godziny, dla 16 osób

SYTUACJA 1

Moja Firma składa ofertę na Część 1 oraz Część 2.

W ramach przetargu Moja firma współpracuje z Firmą ABC, która realizuje dla mnie w ramach faktury:
- z części 1 - Firma ABC realizuje 16 godzin szkolenia (całość to 32 godziny, Moja Firma realizuje resztę 16 godzin)
- z części 2 - Firma ABC realizuje 8 godzin (całość to 16 godzin, Moja Firma realizuje 8 godzin)

SYTUACJA 2

Moja Firma składa ofertę na Część 1 oraz Część 2.
W ramach przetargu Moja Firma współpracuje z FIRMĄ ABC, która realizuje dla mnie w ramach faktury:
- z części 1 - Firma ABC nie współpracuje przy realizacji tej części,
- z części 2 - FIRMA ABC realizuje całość 16 godzin szkolenia,

Dodam, że płatność ze strony Zamawiającego jest rozliczana na podstawie części - faktura za 1 część, faktura za 2 część. Są to dwa odrębne finansowo zobowiązania.

Proszę o analizę tej sytuacji.

PS.
Oczywiście dane przytoczone powyżej są przykładowe.

Pozdrawiam,
Ania