Strona 1 z 1

: 26 mar 2008, 12:12
autor: Draco
Zamawiający może udzielić uprawnień do podpisywania w jego imieniu umów. Przeważnie jest to zastępca. Ale co w przypadku gdy takowego w urzędzie nie ma? Czy zamawiający może przekazac swe uprawnienia innemu pracownikowi?
Na podstawie art. 18 ust 2 ustawy PZP moge stwierdzic, ze mozna innemu niz z-ca.
Jednak ustawa o samorzadach mowi, ze tylko zastepca moze miec takowe uprawnienia.

: 26 mar 2008, 12:31
autor: PiotrW
Zgodnie z Prawem zamówień publicznych nie ma przeszkód do podpisania umowy w imieniu zamawiającego przez pełnomocnika poprawnie ustanowionego. Jeżeli jednak z innych przepisów wynika, że nie wolno tego czynić to oczywiście należy się do nich dostosować, aby potem nie mieć problemów.

: 26 mar 2008, 12:56
autor: Draco
Tylko co zrobic jesli to moze byc tylko z-ca, ktorego nie powolano gdyz nie ma takiego obowiazku)? Przykladowo jak zamawiajacy wyjedzie na urlop, to nie bedzie mial kto podpisac umowy.

: 26 mar 2008, 14:16
autor: PiotrW
Są gminy gdzie nie ma zastępcy, bo wójt chce podpisywać wszystko sam. Bez niego urząd nie funkcjonuje i już. To on bierze za to odpowiedzialność. Podobnie z dyrektorem jakiejś jednostki. Nie ma dyrektora, nie ma umowy. Odpowiedzialność ponosi dyrektor i on ma zapewnić ciągłość pracy jeśli chce iść na urlop.