uzupełnienie czy wyjasnienie treści oferty?

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
ginni
Posty: 12
Rejestracja: 05 paź 2007, 13:49

Post autor: ginni » 09 cze 2009, 12:49

PN na usługi ochrony osób i mienia. Miejsce wykonywania usługi w różnych miejscowościach,dopuszczone składanie ofert częściowych. Jeden z wykonawców złożył oferty na trzy zadania, do każdej z nich załączył wykaz osób przeznaczonych do realizacji usługi o identycznym składzie. Nie byłoby problemu, gdyby wygrał jedno zadanie. On jednak wygrał na dwa zadania i powstaje problem niewystarczającej ilości osób do wykonania usługi. Wykonawca był obecny na otwarciu ofert i wie, że na jedno zadanie złożył najkorzystniejsza ofertę. Drugie zadanie wygrał, na skutek odrzucenia oferty konkurencyjnej - ale o tym jeszcze nie wie, gdyż wciąż trwa badanie ofert. I co teraz robić?
Wzywać do uzupełnienia dokumentów czy do udzielenia wyjaśnień? Przecież nie mogę informować go wcześniej niż pozostałych, ze wygrał drugie zadanie..., bo to jakby ogłosić wybór oferty, a uzupełniać dokumenty lub wyjaśniać ich treść mogę tylko przed wyborem oferty najkorzystniejszej....A nam bardzo zależy na rozstrzygnięciu przetargu. Wiemy, że wykonawca dysponuje odpowiednią ilością osób, lecz jak z tego wybrnąć?
Bardzo proszę o sugestie jak postąpić.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 09 cze 2009, 14:06

Dziwi mnie fakt że składał ofertę na więcej niz jedno zadanie a nie zabezpieczył ilości osób do wykonania, przecież te osoby nie mogą być równocześnie w kilku miejscach.
Osobiście wystąpił bym o złożenie wyjaśnień w tej kwestii.

ginni
Posty: 12
Rejestracja: 05 paź 2007, 13:49

Post autor: ginni » 09 cze 2009, 14:30

Ok, też się ku temu skłaniam. Załóżmy, że otrzymuję informację zwrotną o dostatecznej ilości osób potrzebnej do realizacji usługi wraz z odpowiednim imiennym wykazem i resztą dokumentów. Mamy jasność sytuacji. Lecz jak się ustosunkować do faktu, że na dzień składania ofert liczba osób była niewystarczająca do zabezpieczenia wykonania usługi? Nie zaistnieje tu jakaś kolizja prawna? Help me:(

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 09 cze 2009, 16:49

A jaki był konkretnie zapis w SIWZ jeżeli przetarg był podzielony dla części? Czy warunki były postawione ogólnie dla każdego z zadań?

ginni
Posty: 12
Rejestracja: 05 paź 2007, 13:49

Post autor: ginni » 09 cze 2009, 17:02

Każda część miała szczegółowo opisaną ilość posterunków i łączną ilość osób wymaganą na jednej zmianie. Czas trwania zmiany ustalał sam wykonawca ( 8, 12 czy też nawet 24 godzinny). Lecz przyjmując nawet 24 godzinne dyżury ilość wykazanych osób nie jest w stanie zapewnić obsady w dwóch miejscach. I które zadanie przyjąć tu teraz za spełniające warunki? Czy też żądać uzupełnienia wykazu? Ale na jakiej podstawie? Nie wiem na co liczył wykonawca składając oferty na trzy zadania z tą samą obsadą. Przecież gdyby wygrał na wszystkie trzy , to co? roztroił by się????

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 10 cze 2009, 7:44

Więc sądzę że powinno się jednak wystąpić o wyjaśnienie na razie nie ma co uzupełniać bo dokumenty złożył, liczył chyba że może wygra tylko jedno z zadań dlatego przedstawił tą samą obsadę, poczekaj na jego wyjaśnienie w tej sprawie.

ODPOWIEDZ