uzupełnienie
Zamawiający wezwał wykonawce do złożenia wyjaśnień oraz uzupęłnienia dokumentów w terminie 7 dni . Ostatniego dnia wykonawca wysłał fax z dokumentami i wyjaśnieniami. Trzy dni po terminie wpłynęły oryginały- data na kopercie ( stępel)to termin do którego trzeba było dostarczyc dokumenty. dokumenty miały być uzupełnione pisemnie. Odrzucić ofertę czy nie?
KIO 720/08 - uzupełnienie faxem skuteczne
KIO 1236/08 - nieskuteczne
KIO 720/08 - uzupełnienie faxem skuteczne - dotyczy sytuacji, kiedy to zamawiający sam dopuścił złożenie dokumentu faksem
Jak dla mnie uzupełnione dok. winny być złożone w formie pisemnej, zasady składania dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817) w zakresie ich formy zostały natomiast określone w § 6 tego rozporządzenia i przepis ten ma pierwszeństwo przed art. 27.
Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Osobiście mam zapis w SIWZ że dok. uzupełniane mają mieć formę pisemną, otrzymuję faksem to wykluczam.
KIO 1236/08 - nieskuteczne
KIO 720/08 - uzupełnienie faxem skuteczne - dotyczy sytuacji, kiedy to zamawiający sam dopuścił złożenie dokumentu faksem
Jak dla mnie uzupełnione dok. winny być złożone w formie pisemnej, zasady składania dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817) w zakresie ich formy zostały natomiast określone w § 6 tego rozporządzenia i przepis ten ma pierwszeństwo przed art. 27.
Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Osobiście mam zapis w SIWZ że dok. uzupełniane mają mieć formę pisemną, otrzymuję faksem to wykluczam.