zamówienia udzielane w częściach
w 2010 roku przeprowadzono postępowanie - przetarg nieograniczony na wymiane stolarki okiennej drewnianej w lokalch mieszkalnych i uzytkowych na kwote łączna około 135000 złotych , a teraz zaistaniała potrzeba wymiany okien drewnianych na PCV na klatce schodowej, w piwnicy i na strychu jedenj z administrowanych nieruchomości .Wartość około 22000 złotych, a wcześniej wykonano inna robotę budowlana o wartości około 9000 złotych. Czy w związku z tym na wymianę stolarki na w/w klatkach piwnicy i strychu należy przeprowadzić postępowanie z ustawy pzp , czy mozna zastosować wenętrzny regulamin do 14000 euro?. Dziękuję za szybką odpowiedz.
Trzeba przeanalizować takie przypadki:
czy zamówienie mogło być udzielone w tym samym czasie. Jeśli tak to wartość zamówienia powinna zostać ustalona dla obu zadań łącznie, jeśli wystąpiły okoliczności uniemożliwiające udzielenie zamówienia w tym samym lub zbliżonym terminie wówczas wartości szacunkowej obu zadań nie należy łączyć.
czy zamówienie mogło być udzielone w tym samym czasie. Jeśli tak to wartość zamówienia powinna zostać ustalona dla obu zadań łącznie, jeśli wystąpiły okoliczności uniemożliwiające udzielenie zamówienia w tym samym lub zbliżonym terminie wówczas wartości szacunkowej obu zadań nie należy łączyć.
nieruchomośc , w której trzeba wymienić okna , to nieruchomość współwłasna i dlatego należało uzyskać zgodę kuratora , a w czasie kiedy był ogłoszony przetarg na wymianę okien w lokalach takiej zgody nie było i tak naprawdę nikt nie pomyślał wtedy o wymianie tych okien na klatkach . Dlatego też wg mnie , a mogę sie mylić , chyba trzeba ogłosić przetarg z ustawy a wartośc zamówioenia ustalić łąznie. Proszę o opinię. Dziękuję.
Masz obowiązek dochować należytej staranności, zarówno na etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, jak również na etapie jego przygotowania. Powyższe odnosi się przede wszystkim do opisania przedmiotu zamówienia oraz ustalenia jego wartości. Niedopuszczalna jest zatem sytuacja, w której zamawiający świadomie dzieli zamówienie na części z zamiarem uniknięcia stosowania przepisów ustawy Pzp. Przy ocenie, czy dokonał on zakazanego podziału zamówienia na części, należy wziąć pod uwagę wszystkie okoliczności sprawy, w tym:
* przewidywalność udzielenia zamówienia, np. umieszczenie w planie finansowym lub innym dokumencie określającym planowane wydatki zamawiającego,
* rodzaj zamówienia,
* właściwości świadczeń, jakie mają być treścią umowy,
* inne elementy charakterystyczne dla rynku usług, dostaw lub robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia.
Jednocześnie, zakazanym podziałem zamówienia nie będzie podział uzasadniony względami:
* technicznymi,
* organizacyjnymi,
* gospodarczymi czy
* zdolnością finansowania przez zamawiającego.
* przewidywalność udzielenia zamówienia, np. umieszczenie w planie finansowym lub innym dokumencie określającym planowane wydatki zamawiającego,
* rodzaj zamówienia,
* właściwości świadczeń, jakie mają być treścią umowy,
* inne elementy charakterystyczne dla rynku usług, dostaw lub robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia.
Jednocześnie, zakazanym podziałem zamówienia nie będzie podział uzasadniony względami:
* technicznymi,
* organizacyjnymi,
* gospodarczymi czy
* zdolnością finansowania przez zamawiającego.
szperam aktualnie w internecie na temat zamówienia w częściach i widzę że w interesującej mnie sprawie jest szereg różnic: mój przetarg polegałby na zakupie drobnych narzędzi, ciągnika z przyczepą, obarierkowanie budynków, zakupu kontenerów wraz z podłączeniem ich do wody, sieci kanalizacyjnej, rycie w ziemi i położenie rur doprowadzących media do zakupionych kontenerów.I? no właśnie, jedna opcja-puszczam przetarg w całości, druga opcja w częściach ale może być i trzecia-każda pozycja osobno.Czy ktoś może się wypowiedzieć w tej kwestii?
jest to element potężnej inwestycji, byłoby im wygodniej, by podjął się tego wykonawca na placu budowy i dlatego , ale nie zgodziłam się więc rozważałam w częściach lecz nie pasuje mi złożoność zamówienia, owszem większość to dostawy ale ....sądzę że powinno być parę postępowań -roboty, dostawa ciągnika wraz z osprzętem, dostawa kontenerów wraz z przyłączeniami i dostawa narzędzi i drobnego sprzętu.