Sumowanie zamówień tożsamych
Spotkałem się wykonując dodatkową pracę z tym iż bardzo często wiele insytucji które otrzymały środki z UE na dany cel/projekt itp. nie sumuje ich z wydatkami tożsamymi swojej jednostki... Ja dla bezpieczeństwa to robię... I tu pytanie jaka jest wasza opinia na ten temat... sumować czy nie sumować i dlaczego tak/nie?
Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, 12:13 przez David, łącznie zmieniany 1 raz.
No właśnie dla mnie jest oczywiste... Dodatkowo jest coś takiego jak harmonogram gdzie są wymienione terminy usług/dostaw i termin realizacji. Nieprzewidziane poza planem zamówień - chociaż to nie takie oczywiste ponieważ słyszałem już opinię że powinienem to sumować z tożsamymi które nie zostały jeszcze zrealizowane.
Znalazł może ktoś jakąś opinię lub wyrok związany z ów sumowaniem zamówień tożsamych ???
Znalazł może ktoś jakąś opinię lub wyrok związany z ów sumowaniem zamówień tożsamych ???
W przypadku gdy możesz z góry oszacować wartość zamówienia współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, uwzględniasz cały okres trwania projektu. Szacując wartość takiego zamówienia, uwzględniasz również wartość zamówienia udzielanego w tym samym okresie, dotyczącego takiego samego przedmiotu zamówienia i finansowanego z Twojego budżetu.
Pamiętaj, że ustawa Pzp zakazuje w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy dzielenia zamówienia na części lub zaniżania jego wartości (art. 32 ust. 2 ustawy Pzp). Nie zabrania natomiast podziału zamówienia, jeżeli jest to uzasadnione np. względami technologicznymi, gospodarczymi lub organizacyjnymi. W takim przypadku wartością każdej z części będzie łączna wartość wszystkich części zamówienia (art. 32 ust. 4 ustawy Pzp).
Pamiętaj, że ustawa Pzp zakazuje w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy dzielenia zamówienia na części lub zaniżania jego wartości (art. 32 ust. 2 ustawy Pzp). Nie zabrania natomiast podziału zamówienia, jeżeli jest to uzasadnione np. względami technologicznymi, gospodarczymi lub organizacyjnymi. W takim przypadku wartością każdej z części będzie łączna wartość wszystkich części zamówienia (art. 32 ust. 4 ustawy Pzp).
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 14:13
Jak mam sumować zamówienia w firmie jeżeli mam w planach trzy konferencje i trzy wystawy plenerowe. Każdej z konferencji towarzyszy wystawa organizowana jakiś czas potem na temat ,któremu ta konferencja była poświęcona.Trzy konferencje to trzy kompletnie różne tematy ale wszystkie związane z profilem działalności firmy. Jak mam sumować zamówienia?
1. konferencja+konferencja+konferencja /tożsamość przedmiotu zamówienia/
2.pierwsza konf.+wystawa na jej temat - oddzielne zamówienie /ten sam cel przedmiotu zamówienia/
druga konf.+wystawa na jej temat - oddzielne drugie zamówienie
trzecia konf.+wystawa na jej temat - oddzielne trzecie zamówienie
1. konferencja+konferencja+konferencja /tożsamość przedmiotu zamówienia/
2.pierwsza konf.+wystawa na jej temat - oddzielne zamówienie /ten sam cel przedmiotu zamówienia/
druga konf.+wystawa na jej temat - oddzielne drugie zamówienie
trzecia konf.+wystawa na jej temat - oddzielne trzecie zamówienie
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 14:13
Robię przetargi współfinansowane ze środków UE więc dmucham na zimne.Ostatnio na szkoleniu powiedziano,że w przypadku usług wystarczy wspólny cel i 1 wykonawca.W związku z powyższym do "1 worka" wrzuciłam wszystkie działania mające na celu promowanie projektów dotowanych przez UE/ wyjazd studyjny, zorganizowanie dwóch wystaw oraz drukowanie folderu na ten sam temat/ ponieważ cel tych działań jest tożsamy i może to wykonać 1 wykonawca. Myślę, że pogrupowałam to logicznie i nie będę miała problemów przy kontroli. Ostatnie orzecznictwo wskazuje na łączenie działań w ramach 1 projektu.Przy usługach rozumiem to: działanie w danym temacie=cel.Czy dobrze?