Stolarka

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
bitter
Posty: 687
Rejestracja: 23 maja 2007, 10:15

Post autor: bitter » 07 mar 2014, 7:26

Witam.

Dostawa stolarki.

Wykonawca składa ofertę na przygotowanym przez Zamawiającego formularzu cenowym. Jednocześnie wykonawca jako załącznik składa opis i rysunki zaoferowanej stolarki (Zamawiający nie wymagał) z których wynika, iż jest ona niezgodna z siwz.
Zamawiający zwraca się o wyjaśnienie. Wykonawca stwierdza "Załączone rysunki są niezgodne z opisem, ale w ofercie uwzględniono cenę za stolarkę wg. opisu., dosylam poprawne rysunki".


Co zrobić?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 07 mar 2014, 8:22

"Załączenie dokumentów, które nie były wymagane przez zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia jest co do zasady bezprzedmiotowe. Nie może jednak stanowić podstawy do odrzucenia złożonej przez wykonawcę oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp. W tym zakresie w pełni zasługuje na aprobatę stanowisko Zespołu Arbitrów zaprezentowane w wyroku z dnia 18 czerwca 2004 r. (sygn. akt UZP/ZO/0-877/04), zgodnie z którym: uchybienie w treści specyfikacji musiałoby być merytoryczne i istotne, aby mogło być przyczyną uzasadniającą odrzucenie oferty. Nieistotne uchybienia czy uchybienia formalne nie spełniają przesłanki z art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp. W szczególności przyczyną odrzucenia oferty nie może być okoliczność załączenia przez wykonawcę dodatkowych dokumentów – niewymaganych przez zamawiającego – potwierdzających spełnienie warunków ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego (art. 22 ust. 1 pkt 2 Pzp ). Warto również wskazać na treść przepisu art. 36 ust. 1 pkt 9 Pzp, który daje zamawiającemu możliwość żądania od wykonawców dostarczenia określonych dokumentów, ale nie zawiera, jak i cały przepis art. 36 ust. 1 Pzp, zakazu dostarczenia dodatkowych dokumentów przez wykonawcę.

W przypadku, w którym z treści dodatkowej dokumentacji wynika jednak, iż informacje tam zawarte, mogą mieć znaczenie dla prowadzonego postępowania w sprawie udzielenia zamówienia, należy wziąć je pod uwagę. W związku z tym zamawiający powinien wyjaśnić konsekwencje wynikające z informacji, które są zawarte w dodatkowych dokumentach. "

ODPOWIEDZ